A Northrop Grumman cég által nagy magasságú és hosszú időtartamú repülésekre kifejlesztett RQ-4 Global Hawk pilóta nélküli felderítő repülőgépek elérték a 100 000 levegőben töltött órát. A szűzfelszállását 15 éve teljesítő típus által elért repült idő 88%-át az Egyesült Államok légierejében szolgáló példányok, míg a többit a NASA Global Hawk-jai, a német RQ-4B Euro Hawk-ok, valamint a haditengerészet számára kifejlesztett, tesztelés alatt álló MQ-4C Triton-ok érték el.
Az Amerikai Légierő Global Hawk-jai jól teljesítenek és hírszerző, megfigyelő és felderítő bevetések során a típus a teljes repült idő 75%-át harci környezetben teljesítette, miközben hat harcászati parancsnokság egységeit támogatta, jelentette ki Carlin Heimann ezredes, az Amerikai Légierő Global Hawk programjának vezetője. A Global Hawk-ok képesek különböző ISR érzékelők hordozására, amely lehetővé teszi a katonai parancsnokok számára, hogy valós idejü képekkel rendelkezzenek a harctérről, továbbá a radar lehetővé teszi a földön mozgó vagy álló célpontok felderítését is. A rendszer olyan kommunikációs és információ megosztási képességekkel is rendelkezik, amely segítséget nyújthat egy esetlegesen bonyolult szituációba került egység számára.
Az Amerikai Haditengerészet számára fejlesztett MQ-4C Triton
A Global Hawk első felszállására 1998-ban került sor, de az Amerikai Légierő csak 3 évvel később vetette be először Afganisztánban. Azóta viszont folyamatosan használják, de a katonai jellegü feladatok mellett katasztrófa elhárításhoz és tudományos tanulmányok (NASA) készítésére is. Az olyan katonai hadszínterek, mint pl. Irak, Afganisztán, Líbia mellett a Global Hawk részt vett a pusztító földrengés által sújtott Haiti és Japán katasztrófa elhárítási feladataiban is, de 2007-ben kivette részét a dél-kaliforniai erdőtüzek nyomon követésében is.
A NASA által használt Global Hawk-ok egyike
A repülőgép egyhuzamban képes akár több mint 30 órát is a levegőben tölteni és ez alatt akár a fél világot is átrepülni tankolás nélkül, így kiválóan alkalmas különböző jellegü (ISR – Hírszerzés, Megfigyelés, Felderítés) bevetések végrehajtására. A repülőgép rendelkezik számos hosszú időtartamú repülési világrekorddal, például 2001-ben hivatalos világrekordot állított fel azzal, hogy nem kevesebb, mint 30 óra 24 perc 1 másodpercet töltött a levegőben. Még ugyanabban az évben a Global Hawk lett az egyetlen típus, amely képes volt egyhuzamban átrepülni Dél-Kaliforniából Ausztráliába a Csendes-óceánon keresztül. Ezek után a típus példányai folyamatosan növelték a levegőben töltött időtartamot, illetve lerepült távolságokat és 2008-ban a típus Block 20-as változata máig is élő rekordot állított fel azzal, hogy 33, 1 órás bevetést hajtott végre.