A Brit Királyi Légierő (RAF) Vickers VC10 típusú tanker repülőgépeinek 2013. szeptember 20-ai rendszerből történő kivonásával megkezdte szállító repülőgép flottájának átalakítását. A most leállított típust további 2 követi a közeljövőben.
A ZA147 és ZA150 lajstromszámú, K3 alváltozatú VC10-esek egy 4 órás repülés keretében búcsúztak a légierőtől, amelyet a RAF Oxfordshire-ben található Brize Norton repülőbázisáról hajtottak végre. A feladat során légi utántöltést végeztek az Északi-tenger felett a légierő Eurofighter Typhoon és Panavia Tornado GR4 típusú repülőgépei számára. A két repülőgép utolsó útjára szeptember 24-én és 25-én került sor, amikor is a ZA150-es a Surrey-ben található Dunsfold-, a ZA147-es pedig a Leicestershire-ben található Bruntingthorpe múzeumba repült át. Az eredetileg az East African Airways által használt repülőgépek (civil változatokból alakították át őket) kivonásával egy 47 éves korszak zárult le a Brit Királyi Légierőben és a repülés történetében is, hiszen a Rolls-Royce Conway hajtómüvel rendelkező típus utolsó üzemeltetői voltak.
A ZA150 lajstromszámú VC10 utolsó feladatán Tornado GR4-eseket itat
A VC10-esek nyugdíjazását további típusok kivonása fogja követni, így például a RAF megmaradt utolsó 4 darab Lockheed C-130K Herculesének leállítása, október 30-án. Ezek a repülőgépek szintén a Brize Norton repülőbázisról üzemelnek, ám annak ellenére, hogy az év elején még Afganisztánba is végeztek szállítási feladatokat, napjainkban már csak az Egyesült Királyság területén hajtanak végre repüléseket. A C-130K típus kivonásával keletkező rövid távú rést a légierő az Airbus Military által gyártott A400M típusú szállító repülőgép első példányainak érkezésekor tudja majd megszüntetni. A megrendelt 22 darab repülőgép első példányának átvételére várhatóan 2014 szeptemberében kerül sor, nyilatkozta David Lee tábornok, a RAF légi szállítási erőinek parancsnoka. A légierő 24 darab C-130J Herculese továbbra is rendszerben marad, a meglévő 8 darab C-17 mellett.
A RAF C-130K Herculeseire is a nyugdíjazás vár
A háromlépcsős kivonási terv utolsó áldozatai a nyugdíjkorhatárt elérő Lockheed L-1011 Tristar típusú légi utántöltő és szállító repülőgépek lesznek. A tervek szerint ezen repülőgépek kivonására jövő márciusban kerül majd sor, bár a légierő vezetése fontolóra vette, hogy legfeljebb 6 hónappal, de eltolja a kivonás időpontját. Ennek oka abban keresendő, hogy az Airbus A330-ból kifejlesztett Voyager tankerek várhatóan csak 2014 májusára érik el a teljes bevethetőségi szintet. Jelenleg 6 példány áll rendelkezésre a Voyagerből, amelyek közül egyet légi szállítási feladatokra használnak és ez utóbbi továbbra is angol civil lajstrommal repül.
Egy kép 2006-ból, avagy Lockheed Tristar „szomjas” Tornado GR1-esek kíséretében