Kína előzetes tárgyalásokat folytatott Oroszországgal annak lehetőségéről, hogy közösen fejlesszenek hajtóművet a kínai perspektivikus vadászbombázó repülőgép, a J-20 számára. A tárgyalásokra a Hsu Tsilyan vezérezredes, a Kínai Központi Katona Tanács alelnöke által vezetett küldöttség, az oroszországi „Szaljut” cég központjában tett látogatása során került sor.
A látogatás tényéről 2013. október 31-én számolt be a „Szaljut” cég honlapja, azonban részletekbe nem mentek bele. Annyit tettek közzé, hogy a „Szaljut” érdekelt lehet „egy Kínával közös hajtómüfejlesztés” területén. A kínai küldöttség mindemellett tájékozódott az orosz gyár termelési kapacitását illetően, megtekintették a kutató- és összeszerelő részleget, valamint a cég múzeumát.Kína napjainkban is a sajátfejlesztésü, Chengdu J-20 vadászbombázó repülőgép programján dolgozik, amely kínai besorolás szerint negyedik generációs, míg a nyugat ötödik generációsnak sorolja. Az új kínai vadászbombázó első repülését 2011 januárjában teljesítette. Napjainkra négy, repülőképes prototípus készült el, amelyeket AL-31F vagy AL-41F típusú, orosz hajtómüvekkel láttak el. Információk szerint a négy gép közül egy az, amelybe a kínai WS-10A típusú hajtómüveket építették be.
Al-31FN típusú hajtómü(Fotó: wikipedia.org) Kínai cégeknek mindezidáig nem sikerült egy olyan hajtómüvet kifejleszteniük, amely megfelelő teljesítménnyel rendelkezne és a javítások közötti reszursz idő is aránylag hosszabb lenne. Ezekben a mutatókban a saját fejlesztésü hajtómüvek sokkal rosszabbak, mint az orosz hajtómüvek, ezért fordulhat elő az, hogy a kínai repülőtechnikai eszközök nagyrésze, beleértve az exportra szánt repülőgépeket is orosz erőforrásokkal látják el.
2012 februárjában Kína 140 darab AL-31F típusú hajtómüvet vásárolt Oroszországtól, amelyeket Szu-27/30 típusú repülőgépekbe, valamint annak kínai klónjába, a J-11 repülőgépekbe építettek be. A szerződés akkori értéke elérte a 700 millió dollárt.
Egy évvel korábban Kína 150 db AL-31F, 123 db AL-31FN (a kínai J-10 típusú repülőgépekbe) és 184 db D-30KP-2 (az Il-76-os szállító gépekbe, valamint a H-6 (a Tu-16 másolata) bombázókba és az új Y-20 szállító repülőgépekbe) típusú hajtómüveket vásárolt.