Megrekedt az Indiai Légierő (IAF) azon tervének megvalósítása, hogy öregedő Sepecat Jaguar flottáját korszerű fegyverzettel-, erősebb hajtóművekkel és új fedélzeti berendezésekkel szereli fel. A szükséges módosítások elvégzése tervezési és fejlesztési problémák miatt akadt el.
Az Indiai Légierő még 2009-ben kezdeményezte Jaguar típusú csapásmérő repülőgépeinek korszerüsítését, amelynek keretében 61 repülőgépet modernizálnának DARIN III (Display Attack Range Inertial Navigation III) szabványúra. Ez azt jelentené, hogy a több mint 4 évtizedes múltra visszatekintő repülőgépeket átalakítanák a modern kor elvárásainak megfelelőre, tehát HUD (Head Up Display) és folyadékkristályos kijelzők kerülnének a kabinba, továbbá fejlett fedélzeti berendezéseket, új robotpilótát és fegyverrendszert is kapna a típus.
A DARIN III szabványú Jaguar prototípusa új bevetési számítógépet és repülési müszer rendszert-, többfunkciós kijelzőket-, inerciális navigációs rendszert-, továbbá digitális videó rögzítőt is kapott. A HAL (Hindustan Aeronautics Limited) cég által modernizált Jaguar első prototípusa 2012 novemberében hajtotta végre első felszállását, de az eredmények nem voltak megfelelőek. Az IAF reményei szerint a modernizált típusnak 2012 decemberéig meg kellett volna kapni a kezdeti müveleti engedélyt, azonban ez nem következett be a prototípusnál tapasztalt problémák miatt. Egyes források szerint a prototípus problémái abból eredtek, hogy a tervezési és fejlesztési szempontok nem egyeztek meg azzal, ami végül megvalósításra került.
A tapasztalt hibák és az ütemtervtől való eltérések a program megrekedéséhez vezettek. Jelen állás szerint az Indiai Légierő 2019 előtt semmiképpen nem fog rendelkezni modernizált Jaguar flottával, amely 2 éves csúszást jelent az eredeti 2017. decemberi időponthoz képest. Az IAF azon terve is megtorpant, amelynek keretében erősebb hajtómüvekkel szerelnél fel a Jaguar-okat, katonai tisztviselők azonban úgy nyilatkoztak, hogy rövidesen megkezdődnek a költségeket érintő tárgyalások a hajtómüveket gyártó Honeywell céggel. A Jaguar-ok mellett az indiai Mirage 2000-esek fejlesztése is folyamatban van és az ország MiG-27-esei is átestek már egy kabin modernizáción.