Hangvillához hasonló boom-jaival és föld felé néző dupla-rotorjaival egészen különleges látványt nyújt ez a holland kvadkopter. A tavaly nyáron alapított cég mérnökei szerint az egyedi design-nak köszönhetően a drón rendkívül stabil, a propellerek pedig ilyen állásban sokkal hatékonyabban hűtik az őket működtető motorokat. Repülési ideje mindössze 8 perc, cserébe viszont egy 5 kilogrammos kamerát is nyugodtan ráakaszthatunk. Ára egészen horribilis, Németországban 21 000 euróért kínálják.
Hirobo HX-1
Mindenekelőtt tisztázzunk egy félreértést: a hazai médiákban megjelent hírekkel ellentétben a HX-1 egy pilóta nélküli mentőhelikopter (a képen bal oldalt), nem összekeverendő a japán gyártó Bit modelljével (jobb oldal) – ez utóbbi egy egyszemélyes helikopter. A HX-1 megállja a helyét az erősebb szélviharokban, ezt az IMU-05 fedélzeti navigációs számításokat végző, 3D szögsebesség és 3D gyorsulásmérőt tartalmazó, inerciális szenzorrendszerének köszönheti. Végsebessége 100 km/óra, hatótávolsága 48 km, ára 80 000 dollár (16 millió HUF). Jár hozzá egy pótakssi és két, minden szükséges felszereléssel megpakolt mentőláda.
TAI Turna
Sok újdonságot hoztak el az idei AUVSI-ra, a Török Légierő (Turkish Aerospace Industries) deltaszárnyúja pont nem tartozik közéjük. Legelső változatának prototípusa 1998-ban készült el, de úgy tünik, akad még érdeklődő a két és fél méter hosszú Turna-ra. Végsebessége egészen elképesztő 330 km/óra, repülési magassága 3 000 méter feletti, üzemideje másfél óra.
XactMaps Titan 1
Bizonyára komoly komplexusok vezettek ahhoz, hogy a legkisebb amerikai államból érkező gyártó ilyen gigászi kvadkopterrel állítson be Orlando-ba. A Titan megkapó látványt nyújthatott a sok apró, zümmögő drón között, sajnos felszereltségéről és teljesítményéről semmilyen információ nem szivárgott még ki. Mivel az XactMaps egyelőre csak szolgáltató cégként müködik (légifelvételekkel és térképészeti megrendelésekkel foglalkoznak), így a Titan a közeljövőben biztosan nem kerül kereskedelmi forgalomba.
Reference Technologies Hummingbird
Első ránézésre azt mondanánk, a nagymama kovácsolt esernyőtartóján felejtett multirotorra valaki rátett egy müanyag szemetesvödröt és körbetámasztotta aktív hangfalakkal. A „kolibrit” két és fél éves fejlesztői munka után alig néhány hete leplezte le a colorado-i vállalat, így az AUVSI-ra kilátogatók egy valóban frissen készült drónt láthattak.
Ősztől három változatban lesz rendelhető, ezek üzemideje 2 és 7 óra között, hasznos teherbíró képességük 5 és 13 kilogramm közt alakul. Teljesítményével az első VTOL, mely ekkora súllyal a fedélzetén átlépi az 5 órás repülési időt! A szükséges meghajtóerőről egy szabadalmaztatott megoldás gondoskodik: a hat kiálló rotor egy 19 hüvelykes, belső fedett propellert vesz körül, melyben két, egymással szemben forgó propeller dolgozik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |