2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2001 óta több mint 400 drónt vesztett az Amerikai Hadsereg

Art of WAR  |  2014. 06. 23., 14:20

Egy, a The Washington Postban közzétett vizsgálat adatai szerint 2001 óta több mint 400 pilóta nélküli repülőgépet vesztett el az Amerikai Hadsereg, amely bizonyíték a megbízhatatlanságukra.

2001 szeptembere és 2014 eleje között 418 drón semmisült meg, ami az Amerikai Légierő statisztikai mutatói szerint többé-kevésbé megegyezik a harci repülőgépekkel bekövetkezett hasonló események számával. A Pentagon adatai szerint azonban az UAV-ok sokkal kevesebb időt töltöttek a levegőben és sokkal kevesebb müveleti feladatban vettek részt.

 

A nyilvánosságra hozott kutatás azt mutatja, hogy hadsereg szakértői 194 eseményt soroltak az úgynevezett „A osztályba” – ami azt jelenti, hogy az eszközök teljesen megsemmisültek, illetve a keletkezett kár meghaladta a 2 millió dollárt. Ezen esetek valamivel több, mint fele Irakban és Afganisztánban következett be, még a balesetek egynegyede az Egyesült Államokban. További 224 drón elvesztését sorolták „B osztályba”, amely esetekben a kár 500 ezer és 2 millió dollár közötti.

A jelentés szerint a pilóta nélküli repülőgépekkel történt balesetek nem követeltek emberéletet. A Post a balesetek elemzése során rámutat olyan tényekre, amelyek alapján a hadseregnek illetve gyártóknak át kell hidalniuk néhány alapvető biztonsági kérdést:

Korlátozott akadály felderítő és elkerülő képesség. A kamerák, a csúcstechnológiás szenzorok nem tudják kiváltani egy repülőgép-vezető szemeit, füleit és orrát a pilótafülkében. A legtöbb távirányítású repülőgép nem rendelkezik radarral vagy éppen ütközés-elkerülő rendszerekkel, amelyeket arra terveztek, hogy égi katasztrófákat előzzenek meg.

Pilóta (irányító) hiba. A közzétett népszerü videofelvételek ellenére egy UAV-ot irányítani sokkal bonyolultabb, mint egy videojátékot játszani. A pilóta nélküli repülőgépek „pilótáit” a légierő képzi és folyamatosan ellenőrzi, azonban hibák időről-időre előfordulnak elsősorban a leszállási manőverek során.

Technikai hiányosságok. Több drón tervezését elsiették annak érdekében, hogy azokat háborús körülmények között tesztelhessék. Sok balesetet alapvető elektronikai meghibásodások okoztak, míg több esetben az időjárási körülmények vezettek a drón elvesztéséhez. Olyan is előfordult, hogy megmagyarázhatatlan problémákat neveztek meg a balesetek okaiként. Két – 2008-ban illetve 2009-ben – lezuhant Predator személyzete azt vallotta a nyomozóknak, hogy gépeiket „démonok birtokolták és sújtották”.

Megbízhatatlan kommunikációs kapcsolat. A pilóta nélküli repülőgépek irányítását általában müholdakon keresztül valósítják meg, amely kapcsolatok nem minden esetben megbízhatóak. A jelentés rámutat arra, hogy a kommunikációs kapcsolatok a bekövetkezett esetek több mint egynegyedénél megszakadtak, ami a gép lezuhanásához. elvesztéséhez vezetett.

A legnagyobb veszteséget a légierő MQ-1 Predator pilóta nélküli repülőgépei szenvedték el, amelyeket a General Atomics Aeronautical Systems gyárt.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

2024. július 22-én újabb mérföldkövet jelentő eseményt regisztrálhatott a Szlovák Légierő: megérkezett az első két F-16 Block 70 vadászbombázó északi szomszédunk Malacky-Kuchyňa Légibázisára.

  NÉPSZERŰ HÍREK