2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rainbow-4 vs. MQ-9 Reaper

Art of WAR  |  2014. 09. 05., 10:43

Sikeresen teljesítette első bevetéseit a Cai Hong-4 felderítő és támadó drón, érkezett a hír a Rainbow UAS család fejlesztőjétől, a Kínai Űrrepülési és Aerodinamikai Akadémiától (CAAA). A CH-4 legutóbb augusztus végén, a Tiencsin Nemzetközi UAV és Modellrepülő kiállításon bukkant fel, közvetlenül azt követően, hogy részt vett egy Mongóliában tartott katonai hadgyakorlaton. A kiállításon megtudhattuk, a drón nemrég nagy hatótávolságú rakétákkal felszerelve teljesített missziókat, célpontjait másfél méteres pontossággal lőtte ki és egyéb felderítési-megfigyelési feladatokat is sikerrel látott el.

A Rainbow-4 néven is ismert, 9 méteres törzzsel és 18 méteres szárnyakkal rendelkező gépet 2012 novemberében, a China Airshow-n mutatták be először. Külsőre igencsak hasonlít az amerikaiak MQ-9 Reaper-ére, utóbbi V alakú vezérsíkja alatt látható plusz szárnyacska és némileg magasabb „homloka” jelentik a fő különbséget. Idén év elején az első algériai tesztrepülések nem sikerültek túl fényesen, néhány hónapon belül kettő is lezuhant Tindouf illetve Ain Oussera közelében.

Rainbow-4

Készítői előszeretettel hasonlítgatják össze a Cai Hong-4 és a Reaper adatai, ezekben ugyanis a kínai drón valóban erősebbnek tünik: közel 350 kilogrammos teherbírás, 8000 méteres repülési magasság és 38 órás üzemidő, 3500 kilométeres hatótávolság. Szembetünő viszont a Reaper támadási sebességben mutatott fölénye: 740 km/óra szemben a CH-4 236 km/órájával! Ráadásul a Reaper méreteiben pontosan annyival kisebb, mint amennyivel nagytestvére, az MQ-9 Predator felülmúlja a CH-4-est. Ez utóbbival összehasonlítva pedig az amerikai drón bizony jóval veri a kínaiak üdvöskéjének többi paraméterét is.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.