2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Teljesítette légi utántöltési tesztjét a haditengerészeti X-47B

Art of WAR  |  2015. 04. 27., 11:02

A US Navy állományában lévő technológiai demonstrátorral, a Northrop Grumman X-47B pilóta nélküli harci repülőgéppel (UCAV) április 22-én első alkalommal hajtottak végre sikeres légi utántöltést. A Patuxent River légibázisról végrehajtott felszállást követően a gép egy Omega K-707 tankerből vételezett 1 810 kilogrammnyi üzemanyagot. Korábban pilóta nélküli repülőgéppel még nem hajtottak végre ilyen jellegű feladatot.

Repülés közben a K-707-es folyamatosan küldte az információkat az UCAV-nek, amely az utántöltő csonkját a tankergép tömlőjéhez illesztette, akár egy hagyományos vadászrepülőgép. A teszt során hasonló irányítási és navigációs folyamatokat alkalmaztak, mint 2013-ban, amikor a repülőgép-hordozóra történő leszállást tesztelték. Ezek a sikerek mind megerősítik azt az elképzelést, hogy a jövőben a pilóta nélküli repülőgépek képesek lesznek a standard feladatok ellátására, és az együttmüködésre a pilóták által vezetett repülőgépekkel. Utóbbira jó példa, hogy 2014 augusztusában az X-47B egy Boeing F/A-18C Hornettel hajtott végre közös repülést a USS Theodore Roosevelt fedélzetéről fel- és oda leszállva.

A légi utántöltési tesztek részeként április 15-én hajtották végre az első ún. száraz csatlakozást, amikor a demonstrátor és a tankergép végrehajtották a csatlakozást, azonban üzemanyagot még nem tankoltak. Az április 22-ei éles utántöltést követően a tesztprogramot a haditengerészet befejezte, és várhatóan nyugdíjazzák a két X-47B-t. A projekt során felhalmozódott tudást és a technológiát azonban a jövőben felhasználják az ún. UCLASS (pilótanélküli, hajófedélzeti felderítő és csapásmérő repülőgép) programban, melyet egy februári kormányzati bejelentés szerint három évvel elhalasztanak.

Teljesítette légi utántöltési tesztjét a haditengerészeti X-47B

Fotók: US Naval Air Systems Command

Az eredeti tervek szerint a gép 2020-ban állt volna hadrendbe, a dátum azonban most 2023-ra módosult, ugyanis a 2016-os pénzügyi évben az eredeti 669 millió dollár helyett csak 135 millió dollárnyi finanszírozást biztosítanak a fejlesztésre. Az UCLASS szerződésre egyébként a Boeing, a General Atomics Aeronautical Systems, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman egyaránt pályázik.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 11:14
Idén a migrációs válsághelyzet kezelésében és a terrorizmus elleni harcban való részvételt is gyakorolják a szerb és a magyar hadihajósok.
2017-09-07 13:17:17
Az Egyesült Államok haditengerészete a többi nagy hadiflottával ellentétben nem állított hadrendbe csatacirkálókat, pontosabban fogalmazva csak majdnem, mivel közbeszólt a nemzetközi politika.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 11:16
A szakértő szerint nem várható fegyveres konfliktus Észak-Korea és az Egyesült Államok között.
2017. 09. 19., 09:34
Nem kellenek nagy dolgok ahhoz, hogy az ember jól érezze magát a bőrében, s ebből a hadsereg is rengeteget profitáljon.
2017. 09. 15., 11:41
Észak-Korea újabb rakétát bocsátott fel Phenjan egyik külső kerületéből keleti irányba, a rakéta átrepült Japán második legnagyobb szigete, Hokkaidó felett, majd a Csendes-óceánba csapódott – jelentették péntekre virradóra a hírügynökségek.
2017. 09. 12., 14:02
Visszautasította kedden Észak-Korea az ENSZ Biztonsági Tanácsának (BT) újabb, ellene hozott szankciós határozatát, és azt üzente az Egyesült Államoknak, hogy hamarosan soha nem tapasztalt szenvedésben lesz része.

  JETfly Magazin

A brit védelmi miniszter, Michael Fellon a napokban arról számolt be, hogy kollégájával, Khalid bin Mohammad Al-Attaiyah katari védelmi miniszterrel, szándéknyilatkozatot írtak alá 24 darab Eurofighter Typhoon eladásáról.