A US Navy állományában lévő technológiai demonstrátorral, a Northrop Grumman X-47B pilóta nélküli harci repülőgéppel (UCAV) április 22-én első alkalommal hajtottak végre sikeres légi utántöltést. A Patuxent River légibázisról végrehajtott felszállást követően a gép egy Omega K-707 tankerből vételezett 1 810 kilogrammnyi üzemanyagot. Korábban pilóta nélküli repülőgéppel még nem hajtottak végre ilyen jellegű feladatot.
Repülés közben a K-707-es folyamatosan küldte az információkat az UCAV-nek, amely az utántöltő csonkját a tankergép tömlőjéhez illesztette, akár egy hagyományos vadászrepülőgép. A teszt során hasonló irányítási és navigációs folyamatokat alkalmaztak, mint 2013-ban, amikor a repülőgép-hordozóra történő leszállást tesztelték. Ezek a sikerek mind megerősítik azt az elképzelést, hogy a jövőben a pilóta nélküli repülőgépek képesek lesznek a standard feladatok ellátására, és az együttmüködésre a pilóták által vezetett repülőgépekkel. Utóbbira jó példa, hogy 2014 augusztusában az X-47B egy Boeing F/A-18C Hornettel hajtott végre közös repülést a USS Theodore Roosevelt fedélzetéről fel- és oda leszállva.
A légi utántöltési tesztek részeként április 15-én hajtották végre az első ún. száraz csatlakozást, amikor a demonstrátor és a tankergép végrehajtották a csatlakozást, azonban üzemanyagot még nem tankoltak. Az április 22-ei éles utántöltést követően a tesztprogramot a haditengerészet befejezte, és várhatóan nyugdíjazzák a két X-47B-t. A projekt során felhalmozódott tudást és a technológiát azonban a jövőben felhasználják az ún. UCLASS (pilótanélküli, hajófedélzeti felderítő és csapásmérő repülőgép) programban, melyet egy februári kormányzati bejelentés szerint három évvel elhalasztanak.
Fotók: US Naval Air Systems Command
Az eredeti tervek szerint a gép 2020-ban állt volna hadrendbe, a dátum azonban most 2023-ra módosult, ugyanis a 2016-os pénzügyi évben az eredeti 669 millió dollár helyett csak 135 millió dollárnyi finanszírozást biztosítanak a fejlesztésre. Az UCLASS szerződésre egyébként a Boeing, a General Atomics Aeronautical Systems, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman egyaránt pályázik.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.