A Fort Worthben rendezett ünnepségen a Lockheed Martin cég szerelőszalagjáról legördült első F-35 JSF a Lightning II nevet kapta. A USAF választása július 7-én tehát nem mérges kígyóra, nem ragadozó madárra, hanem egy olyan legendás névre esett, melyet egyaránt viselte a repülés történetének egy híres amerikai és egy ugyancsak kitűnő brit vadászgéptípusa.
A névadón bemutatott F-35A a gépcsalád hagyományosan fel- és leszálló verziója. A CTOL jelzésü példány első levegőbe emelkedését október végére tervezik. Ez a gép azonban korántsem egyezik meg a majd sorozatban gyártott JSF-ekkel. A példányt a 14 db-os előszéria elkészítéséhez szükséges tapasztalatszerzést, az összeszerelési folyamat tökéletesítését szolgálta és ezután különféle tesztek végrehajtására fogják használni. Az első, tüzvezető rendszerrel is teljesen felszerelt F-35A várhatóan 2008 augusztusában repül.
Az ünnepség alkalmából az első példány oldalára felkerült a programban még részt vevő nyolc másik nemzet zászlaja is. A következő, repülési tesztekre szánt verzió, a STOVL jelzésü F-35B összeszerelése már folyik. A röviden felszálló, függőlegesen földet érő variáns első startját 2008 februárjára ütemezték. A repülőgép-hordozókra tervezett F-35C-kből az első 2009 januárjában szállhat majd fel.
A névadó ősök közül a Lockheed P-38 Lightning 1939-ben repült először. A különleges elrendezésü vadászgépekből közel 10 000 példányt gyártottak Amerikában. A kétmotoros kéttörzsüek a II. világháborúban a németektől a „villás farkú ördög” nevet kapták. A P-38-asok a csendes-óceáni hadszíntéren mégis sikeresebbek voltak, mivel több japán gépet lőttek le velük az USAAF pilótái, mint bármelyik más típussal.
A brit English Electric cég szuperszonikus elfogó vadásza, a Lightning 1954-ben szállt fel először. A 2 Mach sebességre képes gép legfőbb különlegességének az egymás alá épített hajtómü-elrendezés számított. Az 1988-ig hadrendben tartott típusból összesen 338 db készült. Az F-35-ös nevének kiválasztásakor az sem volt mellékes szempont, hogy a külföldi partnerek közül éppen Nagy-Britannia szállt be a legnagyobb résszel az ugyancsak költséges programba.