A Maláj Királyi Légierő (RMAF) 2007-ben tartalékállományba helyezi meglévő MiG-29N Fulcrum típusú repülőgépeit, hogy megfelelően képzett pilótákat tudjon biztosítani a hamarosan rendszerbe álló új Szu-30MKM Flanker vadászbombázókra.
A Maláj Királyi Légierő Kuantan nevü bázisán állomásozik jelenleg a meglévő 16 darab MiG-29N. A 19. "Cobra" század állományába tartozó gépekre van elegendő, képzett pilótájuk, de a megrendelt 18 darab Szuhojra nem tudnak biztosítani megfelelő alapképzettséggel rendelkező személyzetet. A rendkívül nagy teljesítményü, ráadásul kétüléses Szu-30-asokat kezdőkre nem bízhatják, így kézenfekvőnek látszott, hogy a szintén orosz gyártmányú MiG-ekre már kiképzett és azokon gyakorlatot szerzett pilótákat ültessék át az új gépekre. A 18 darab Szu-30MKM-et még 2003-ban rendelték meg 900 millió dollár értékben az ázsiai ország vezetői. A gépek leszállítása hamarosan megkezdődik, a kiképzőalakulatok azonban nem tudtak elegendő új pilótát kibocsátani a légierő részére. A meglévő 11 darab Aermacchi MB-339A kiképzőgép, úgy tünik, nem elég a megnövekedett igény kiszolgálására, így újabb 9 darab MB-339 C/D beszerzéséről folytatnak tárgyalásokat.

Az F/A-18D Hornetek a 18. század állományába tartoznak, és az ország északi részén elhelyezkedő Butterworth légitámaszponton állomásoznak
A nem túl átgondoltnak tünő maláj légierő-fejlesztés érdekessége, hogy párhuzamosan az 1995-ben beszerzett MiG-29-esekkel amerikai F/A-18D Hornet vadászbombázókat is vásároltak, igaz, mindössze nyolc példányban. Később az F/A-18E/F Super Hornetekkel kívánták felváltani ezeket, de a terv meghiúsult, így az orosz Szu-30-asok mellett döntöttek. Logisztikai szempontból bonyolult és költséges fenntartani a különféle forrásokból származó, kis példányszámú eszközöket.

Amennyiben a pilótagondok megoldódnak, a MiG-29-eseket újra aktív szolgálatba kívánják állítani

Maláj MiG-29-es egy amerikai F-14 Tomcat társaságában