2018. 01. 23. kedd
Rajmund, Zelma
: 310 Ft   : 253 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Stratégiai Légiszállítási Képesség támogatta a kimenekítési műveletet

Art of WAR  |  2017. 09. 21., 13:00

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.

Szeptember 11-én a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) állománya első közvetlen küldetését repülte a Karibi-térségben levő Szent-Márton szigetre, ahol a múlt héten az Irma hurrikán komoly károkat okozott. Körülbelül 41 tonna segélyszállítmányt juttatott el a hollandiai Eindhovenből a szigetre, ahol 160 utast vett fel. 

A hajózóállomány arra számított, hogy meglehetősen kaotikus helyzet fogadja majd őket a repülőtéren és a környező légtérben, de a körülményekhez képest minden nyugodtan és simán zajlott, az ideiglenes légiforgalmi irányítók munkájától kezdve egészen a rámpán dolgozó személyzet tevékenységéig. 

A 160 utast a Curacaóba történő kimenekítésük idejére a SAC C–17-esének padlójára ültették, ahol a padlóberakodásnak nevezett eljárással rögzítették őket. Az eljárás során az ülések biztonsági övei helyett a rakományrögzítő hevedereket alkalmazták az utasok rögzítésére. A hevederekből egy nagy biztonsági övet alakítottak ki, amely alá az utasok bedugták a lábukat. Ez volt a legelső olyan személyevakuálás, amelyet a SAC C–17-ese ezzel a módszerrel hajtott végre. A hajózószemélyzet szerint az utasok nagyon hálásak voltak a kimenekítésért. Sokan közülük fedél nélkül töltötték az utóbbi napokat, miközben a repülőtér közelében a hőségben várakoztak. „Még további több száz, sőt lehet, hogy ezer ember maradt hátra, és azt kívánom, bárcsak többet vihettem volna el innen” - nyilatkozta a SAC C–17-esének gépparancsnoka. 

Információk a Stratégiai Légiszállítási Képességről 

A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) egy független nemzetközi program, amely három Boeing C-17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállítógép birtokában katonai légi szállítási kapacitást tesz elérhetővé 12 partnerországa számára. A SAC bázisa az MH Pápa Bázisrepülőtér.

A SAC-programban részt vevő államok a NATO-tag (és a programnak otthont adó) Magyarország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, valamint a NATO Békepartnerség-tag Finnország és Svédország. Valamennyi tagállam a SAC C-17-esek elérhető repülési óraszáma adott részével rendelkezik, amelyet saját honvédelmi céljaira, a NATO, az EU vagy az ENSZ felé vállalt kötelezettségei, illetve humanitárius küldetések teljesítése érdekében használhat fel. 

A SAC két részből áll: katonai végrehajtó egysége a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW), a NATO Légiszállítást Kezelő (NAM) Programiroda pedig a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves részeként a SAC C-17A fegyverrendszerrel kapcsolatos beszerzésekért és fenntartásért felelős szerv. 


Fotó: Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) 
Fordította: Eszes Boldizsár

 

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2018. 01. 15., 11:46
A Mindenki Hadtudománya Szabadegyetem elnevezésű rendezvénysorozat részeként tartott előadást dr. Koller József dandártábornok, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis parancsnoka a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központban a napokban.
2018. 01. 17., 09:03
A 2001 óta összegyűlt hadszíntéri tapasztalatokra alapozva Franciaországban és Nagy-Britanniában is aktuálissá vált a modern hadviselésben fontos szerepet játszó páncélozott csapatszállító és felderítő járművek cseréje.
2018. 01. 11., 16:28
A francia Nexter Systems védelmi vállalat elnöke, Stephane Mayer egy interjúban számolt be ismét arról, hogy 2020 és 2028 között 200 db Leclerc harckocsi és 18 db harckocsi mentőjármű újulhat meg a Scorpion program keretein belül.
2018-01-08 09:03:18
Az 1939. szeptember 17-ről 18-ra virradó ködös éjszakán, váratlanul szinte minden fény kialudt a tallini kikötőben, majd kisvártatva felmorajlott két hatalmas hajómotor. Azonban perceken belül felbőgtek a szirénák és keresőreflektorok kezdték pásztázni a vizet.
2018-01-02 15:40:49
„A pokolban estem el – (Úgy hívták: Passchendaele)”. Siegfried Sassoon angol költő és katona írta ezt a száz éve, 1917 novemberében véget ért harmadik yperni csatáról, amelynek során nem csak a németekkel kellett megküzdeniük a támadó briteknek.
2017-12-29 19:25:23
Tizenöt év csapatszolgálat, hat misszió, sokszor a számára legfontosabb, a család hiányával küszködve. Spanberger Gábor főtörzsőrmester – az MH Altiszti Akadémia fegyvermester szakoktatója – eddigi pályafutása másnak „egy életre” is elég lenne, neki viszont még komoly tervei vannak.
   MÁSOK ÍRTÁK
2018. 01. 23., 11:29
z elkobzott Junkers, a Malévhez sorolt Dakota és az NDK-sokat a vasfüggöny felett átrepítő Piper esete.
2018. 01. 22., 10:03
Komoly műszaki problémák miatt változott a német haditengerészet egyik legújabb hajójának programja.
2018. 01. 22., 09:56
„Tizenkét éve közös veszteség ért bennünket. Nem csak egy szomszédos ország katonáit, hanem barátainkat veszítettük el” - mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter azon a megemlékezésen, amelyet január 19-én, a hejcei repülőgép-szerencsétlenség tizenkettedik évfordulóján tartottak a tragédia helyszínén.
2018. 01. 19., 09:41
Mini hadsereget készített magának Hurtony Zsolt, aki egykoron maga is hivatásos katona volt.

  JETfly Magazin

Indonézia lehet a Szu-35Sz újabb külföldi vásárlója, mivel az elkövetkező hónapokban sor kerülhet a szerződés aláírására, melynek keretein belül 11 darab Szu-35-ös harci repülőgép érkezhet Indonéziába.