A Softex Aero ukrán társaság bemutatta a VV-2 legújabb generációs, nagysebességű helikopterét a Perzsa-öbölbeli Kish-szigeten rendezett Iráni Air Show-n.
A közelmúltban megrendezett Iráni Air Show-n mutatták be az új ukrán helikoptert
Távirányítással is működtethető igény szerint
A felszereltségének a megrendelő igénye (és pénztárcája) szab határt
A VV-2 egyhajtóműves, kétszemélyes (tandem elrendezésű) helikopter, ám igény szerint alkalmas személyzet nélküli üzemeltetésre is. A legmodernebb navigációs berendezések és a robotpilóta együttesen lehetővé teszik arra, hogy távirányítással működtessék.
A harci változat elrendezése hasonló az amerikai AH-64 vagy a francia Tiger támadó helikopterekéhez: a pilóta a hátsó ülésből vezeti a gépet, az operátor elöl kezeli a fegyverzetet.
Habár a fegyverzeti terhelése 1100 kg, ennek ellenére maga a VV-2 kimondottan kisméretű és könnyű: hossza 8 méter, magassága 2,2 méter, rotor-átmérője 8,5 méter, azaz közel fele akkora, mint az Apache. A fő- és a farokrotor anyaga kompozit, a hajtásról a TS100 ZA hajtómű gondoskodik. A hajtómű maximális teljesítménye 245 LE, normál üzemben azonban csak 190 LE. A hajtóművet a cseh PBS Velká Bíteš cég gyártja. A VV-2 maximális sebessége 240 km/h, emelkedési képessége 9 m/s, csúcsmagassága 4000 méter, hatótávja 500 km.
A felszereltségének a megrendelő igénye (és pénztárcája) szab határt, a személyzet nélküli modifikációt felderítési és harci feladatokra egyaránt tervezik alkalmazni. A www.softex.aero honlapon további információk találhatóak a projektről.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.