2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Friss hírek az ukrán Mi-24-esekről

Art of WAR  |  2016. 05. 27., 14:50

Megújulnak az ukrán Mi-24-es harci helikopterek.

Az „Ukroboronprom” ukrán állami konszern hivatalos közleményt tett közzé, melyben bejelentette, hogy egyik leányvállalata, az „Aviakon” (Konotopszkij Légijármű-javító Üzem) szakemberei az idei év elején sikeresen felújítottak és modernizáltak 14 darab Mi-24-es helikoptert.

A felújított gépek közül 7 darab az Ukrán Honvédelmi Minisztérium megrendelésére készült, a másik 7 darab pedig az Algír Légierő Super Hind Mk III helikopterei, amelyek egy 2012-es szerződés alapján kerültek az ukrán céghez. Roman Romanov, az „Ukroboronprom” vezérigazgatója szerint fontos momentum, hogy az „Aviakon” nem csak a hazai helikopterállomány minőségi karbantartására, de a külföldi megrendelések kielégítésére is képes.

Külön érdekessége még a sajtóközleménynek, hogy ez az első alkalom, amikor fotót is közreadnak a Mi-24PU2-esről. A fotón repülés közben látható a Mi-24PU2 (az ukrán Mi-24P-k modernizációjának részeként létrehozott példány), amiből arra lehet következtetni, hogy az „Aviakon” többéves munka után végre befejezte a gépet és megkezdődött a tesztüzem, a beépített berendezések repülés közbeni kipróbálása.

A modernizálás az ukrán ipari kapacitás felhasználásával történik, ugyanakkor francia céget is bevontak: a Sagem fedélzeti rendszerének integrálásával lehetővé vált az ukrán fejlesztésű Barer-V harckocsielhárító-rakéta komplexum alkalmazása (a Barer-V a LUCS tervezőiroda fejlesztése).

Az első Mi-24P példányok modernizálása még 2011-ben megkezdődött, de szinte azonnal jelentkeztek a problémák is – sok gondot okozott a francia technika összepárosítása az eredeti avionikával, plusz még finanszírozási gondok is jelentkeztek. 2014-re azonban ezek megoldódtak és sikerült összeházasítani a Sagem Euroflir 410 elektrooptikai rendszerét a „hazai” LKK-V lézervezérlővel. Az öröm nem tartott sokáig, ugyanis 2015-ben a francia beszállítás problémái miatt a tervezőmérnökök úgy döntöttek, hogy inkább a lengyelekkel kooperálnak. Így került a fedélzeti rendszerek közé a lengyel RSZO S.A. PNL 3 Bielik éjellátó berendezése a THL-5NV sisakkal ( a W-3PL Głuszec kutató-mentő helikopteren is ezt használják). A típus kilátásai azonban nem túl rózsásak: kérdéses, hogy az ukrán állam tudja-e finanszírozni az igen költséges fejlesztéseket a jövőben.

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.