A Jane's Defence Weekly a napokban közölte a hírt, mely szerint a TC-70 lajstromú C-130 Hercules szállító repülőgépet a FAdeA szakemberei modernizálták, miután az ehhez szükséges ismereteket az L3 Technologies-től megszerezték.
Összesen öt darab Hercules fog átesni ezen a nagyjavítással egybekötött modernizáláson, a TC-64 és TC-66-osokra jövőre kerül sor. A repülőgépek ezzel a nagyjavítással további 20 évet szolgálhatnak még.
Az Argentin Légierőben kilenc Herkules áll szolgálatban, ezek közül öt darab üzemidő-hosszabbításáról döntöttek még 2010-ben (2 darab KC-130H, kettő C-130H és egy L-100-30). Az első gépet (TC-69) Texas-ban, az L-3 Communications Integrated Systems Waco-i üzemében kezdték nagyjavítani 2014 szeptemberében, és 2016 áprilisában került vissza az Argentin Légierőhöz. A második madarat (TC-61) már a FAdeA szakemberei javították az L3 Technologies mérnökeinek felügyelete mellett és 2016 decemberére végeztek is a munkálatokkal. A maradék három repülőgépet az argentinok már otthon, a FAdeA Cordoba-i gyárában önállóan újítják fel. A teljes program költsége 166 millió dollárra rúg.
A C-130-asok teljesen új kommunikációs és navigációs berendezéseket kaptak (a Rockwell Collins Flight2 berendezését és a Honeywell TCAS II TPA-100A közelségi vészjelző berendezését többek között). A Herculesek modernizálása csak egy szegmens az Argentin Légierő technikai korszerűsítési programjából – a Bell-412ER helikopterek és a T-6C+ Texan II kiképző repülőgépek már szolgálatba álltak, a haditengerészet pedig 5 darab francia Super Étendard-ra tett szert. Az év végéig a FAdeA három darab IA-63 „Pampa-3” kiképző repülőgép legyártását is tervezi.
Forrás: http://www.armstrade.org