2024. 02. 27. kedd
Ákos, Bátor
: 389 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína felfuttatja korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépeinek gyártását

Kína felfuttatja korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépeinek gyártását
Art of WAR  |  2018. 02. 21., 13:52

Kína felfuttatta a korai előrejelző és légtérellenőrző (Airborne Early Warning and Control – AEW&C) repülőgépeinek gyártását. Ahogy azt egy kínai katonai repülés szakértő megállapította, ez az „alap repülőgép érettségének” egyik jele.

A nemrégiben megjelent, az űrből készült fotókon nyolc Shaanxi KJ-500 típusú korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép volt látható 2017 decemberében a Shaanxi Tartományi Hanzhongban a vállalat gyári repülőterén. A repülőgépet tesztek sorozatának vetették alá, mielőtt átadásra került a kínai haderőnek.

Ezek a gépek ahhoz a legalább négy darab KJ-500 típusú repülőgéphez fognak csatlakozni, melyek már a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierő kötelékében szolgálnak, és hasonló mennyiségben találhatók meg a Haditengerészeti Repülő Erők egységeinél, Andreas Rupprecht szerint, aki számos könyvet írt a kínai katonai repülésről és repülőgép gyártásról.

További három, a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Haditengerészetéhez tartozó KJ-500 repülőgép volt látható azokon az űrből készült fényképeken, amelyek a kínai Hainan Szigettartomány Lingshui repülőteréről készültek a Dél-Kínai tenger partján. A Stratfor által közzétett űrfotón szintén a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének KJ-500s típusú repülőgépei állomásoznak a Lhasa-Gonggar Repülőtéren Tibetben, mintegy 300 kilométerre a Doklam Platótól, ahol patthelyzet alakult ki a kínai és indiai csapatok között a 2017-ben keletkezett határvita kapcsán.

Andreas Rupprecht a Defense News magazinnak adott nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy a KJ-500 típusú repülők számának szignifikáns növekedése azt jelzi, hogy a típus eléggé kiforrott ahhoz, hogy stabil és megbízható alapot szolgáltasson mind a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierő és Haditengerészet korai előjelző és ellenőrző repülőgépei számára. Hasonló jelenség volt megfigyelhető korábban az Y-9 típusú turbólégcsavaros szállítórepülőgépek gyártása, illetve az ebből a típusból fejlesztett repülőgépek (tengeralattjáró-elhárító, az elektronikai-hadviselési, és különféle felderítő variánsok) számának növekedése alkalmával.

A KJ-500 rendelkezik egy, a tetejére rögzített forgóházzal, melyben három radar helyezkedik el, mindegyik AESA radarral, háromszög elrendezésben, így biztosítva a folyamatos 360°-os lefedettséget. Az új radar tervezés kiszorítja a „egyensúly nyaláb” tervezést, melyet a korábbi Shaanxi KJ-200 AEW&C repülőgépen alkalmaztak.

A radart állítólag a 38. Kínai Kutató Intézet, a Kínai Elektronikai Technológiai Vállalatcsoport tagja tervezte, és azt állítják, hogy kisebb és könnyebb forgóházzal rendelkezik, mint amit a KJ-2000 AEW&C platform, ami az orosz Iljusin Il-76 torlósugaras szállítórepülőgépen alapszik. Kína négy darab KJ-2000 és legalább tizenegy darab KJ-200 repülőt készített, melyeknek az Y-8 szállítórepülő az alapja, mindkét típust a 2000-es évek közepén állították szolgálatba.

 

Forrás: raketaezred.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024. 02. 14., 13:34
Az „Embert a Vasra!" toborzókampány keretében ötszáznál több fiatal jelentkezett Tatára, közülük kerül ki majd a végső állomány – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter február 13-án, Tatán, a Klapka György 1. Páncélosdandár vitéz Barankay József 1. Önjáró Tüzérosztályához jelentkezett állomány bevonulásán.
2024. 02. 09., 11:15
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024. 02. 06., 11:13
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 27., 10:38
A horvát kormányfő alig két hónapja még kizártnak tartotta a sorkötelezettség visszaállítását. Egy újabb fordulat után kiderült: jövőre mégis indul, csak sorkatonaság helyett kötelező katonai alapképzésnek nevezik, és három hónapig tart.
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.
2024. 02. 21., 13:18
Külszolgálati feladataik befejezése előtt ünnepség keretében vehették át a békefenntartásért járó érdemjeleiket az ENSZ Libanoni Békefenntartó Misszióban (United Nations Interim Force in Lebanon – UNIFIL) szolgáló magyar és lengyel katonák.
2024. 02. 20., 15:31
A bizalom és a kölcsönös segítségnyújtás mellett az alapszerződés 5. pontja, ami meghatározó, mondta el Szenes Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára.

  JETfly Magazin

A Gripenek beépített tűzfegyvere, a 27 mm-es Mauser BK 27 revolver-gépágyú több európai harci gép fedélzetén is megtalálható. A története egészen a második világháborúig nyúlik vissza - vagy esetleg még tovább?