Lengyel hírforrások a napokban arról számoltak be, hogy a lengyel védelmi minisztérium 24 darab amerikai AH-64 Apache harci helikopter vásárlását tervezi.
A védelmi minisztérium szóvivője, Bartlomiej Misiewicz az ügyben azt nyilatkozta, hogy a kritériumokat figyelembe véve júliusban már meghozhatják a döntést és kiválaszthatják a győztes helikopter típust. Mint ismeretes, Lengyelország 2014. július 8-án indította el az új harci helikopterek beszerzésére irányuló tenderét, melyekkel a jövőben, a jelenleg hadrendben álló Mi-24D és Mi-24V-ket váltanák le. 2015 végén meg is kezdődtek a tárgyalások 4 vállalattal, az Airbus Helicopters - Tiger, a Bell Helikopter - AH-1Z Viper, a Boeing - Apache és a Turkish Aerospace - T-129 ATAK harci helikopterek eseteleges beszerzése és rendszeresítése ügyében.
Jelenleg mind a 4 gyártó hozzájárult, hogy a forgószárnyasok egy része Lengyelország területén készüljön majd el. Több hírforrás azonban már tényként közli, hogy a lengyel vezetés az amerikai Boeing vállalattal köt majd szerződést, tervek szerint a július 8-9-én tartandó NATO csúcstalálkozón Varsóban. Információk szerint, a helikopterek egyharmadát még a győztes gyártó szállítja le, míg a maradék a lódzi WZL-1 üzem területén készül el. A védelmi minisztérium reagálva a hírre kijelentette, hogy nem erősítik meg, hogy a Boeing a befutó, egyelőre csak megbeszélések folynak. A beszerzésre körülbelül 1,3-1,6 milliárd dollárt szánnak, azonban ezt nagyban befolyásolhatja a fegyverzet mennyisége, a kiszolgáló berendezések, illetve a logisztikai biztosítás igénye is.
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
Szolnokon tárgyaltak a Regionális Különleges Műveleti Komponens Parancsnokság tagországainak haderőnemi parancsnokai, az MH Összhaderőnemi Különleges Műveleti Parancsnokság által rendezett eseményen.
„És te készen állsz?” – ezzel a szlogennel várja a katonai szolgálat iránt érdeklődőket a Magyar Honvédség. A nagyszabású, egész éves toborzókampány kezdete alkalmából rendezett sajtótájékoztatót 2023. február 13-án tartották meg a Bálnában.
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.
Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.