2024. 12. 06. péntek
Miklós
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megkezdődött az NK-32-as hajtóművek sorozatgyártása a Kuznyecov gyárban

Megkezdődött az NK-32-as hajtóművek sorozatgyártása a Kuznyecov gyárban
Art of WAR  |  2016. 10. 25., 10:00

Az időzítés nem véletlen: a neves hajtómű- és rakétakonstruktőr, Nyikolaj Kuznyecov születésének 105. évfordulóján kezdte meg a róla elnevezett üzem az NK-32-es hajtóművek sorozatgyártását.

  • A Kuznyecov gyárban megkezdődött az NK-32-es hajtóművek sorozatgyártása
  • Az NK-32-est kifejezetten a Tu-160-as stratégiai bombázókhoz fejlesztették ki
  • A Tu-160M2-esekhez is biztosítani kell a megfelelő mennyiségű hajtómű gyártását

A sorozatgyártást Jurij Boriszov, a védelmi miniszter helyettese jelentette be a „Kuznyecov” gyárban tett látogatása során. Az Orosz Légierő még ez évben megkapja az első öt darab hajtóművet a Tu-160-as repülőgépeihez. Az NK-32-es kétáramú, három tengelyes, utánégető kamrával rendelkező sugárhajtómű, melyet kifejezetten a Tu-160-as stratégiai bombázókhoz fejlesztettek ki még 1983-ban. A mostani széria már ennek a továbbfejlesztett és alaposan modernizált változata, melynek kialakítása során nagy figyelmet szenteltek az alacsony radarvisszaverő felületnek és csökkentett infravörös sugárzás kibocsájtásnak.

A Szovjetunió összeomlása után, 1991-től szünetelt az igen költséges hajtóművek előállítása. Másfél évtized elteltével a hajtóművek elfogytak, az alkatrészbázis úgyszintén, a nagy távolságú stratégiai csapásmérő képesség földre kényszerült. Vlagyimir Putyin személyesen utasította a katonai és az ipari vezetőket, hogy szüntessék meg ezt a helyzetet – a szamarai üzem pedig haladéktalanul kezdje meg a szükséges beruházásokat a modernizált NK-32-02 hajtómű sorozatgyártásának beindításához.

 

A tizenöt éves szünet nagy károkat okozott a hajtóműgyártásban. Az egykori szakemberek máshol keresték a boldogulásukat, a felhalmozott tudás és tapasztalat alaposan megkopott. Nagy feladat volt ennek a technológiai és szellemi hátérnek a visszaállítása, de „Metalliszt Szamara” és a „Kuznyecov” akkori vezetői, Vjacseszlav Karaszjov és Nyikolaj Nyikitin sikerrel oldották meg ezt a problémát.

A legégetőbb kérdés azoknak a harkovi és bakui beszállítóknak a kiváltása volt, akik fontos részegységeket gyártottak a „Fehér Hattyúk” hajtóműveihez. Az 1977-től gyártott hajtóművekhez több tucat egységet gyártottak ezek az üzemek – a kiváltásukra tiszta orosz hátterű és tulajdonú vállalatokat alapítottak Ribinszkben, Permben, Ufában és Moszkvában.

A politikai vezetés azonban mer nagyot álmodni – a cél már nem csak az, hogy a meglévő „Hattyúk” kapjanak új hajtóműveket, de tudjanak megfelelő mennyiséget előállítani a megújult stratégiai bombázókhoz, a Tu-160M2-esekhez is. De ez sem elég: a 2019-re betervezett nehéz szállító repülőgépekhez is képesnek kell lenniük megfelelő mennyiségben és minőségben biztosítani a teljesen hazai gyártású hajtóműveket.

Forrás: aviation21.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.

  NÉPSZERŰ HÍREK