Jakutszk repülőterén január 11-én extrém időjárási körülmények között megkezdődött a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem Mi-171A2 típusának tesztrepülése. A helikoptert a Volga-Dnyeper légitársaság An-124-100 Ruszlán teherszállító repülőgépe szállította a helyszínre.
Szergej Romanenko, a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem ügyvezetője igazgatója a sajtónak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hazai és nemzetközi megrendelők már régóta várják a Mi-8-as család legmodernebb változatát, ennek tudható be a fokozott figyelem is, ami a típust övezi.
A mostani teszten a fő figyelmet a segédberendezések és a jégtelenítő rendszer extrém hidegben történő működésére fordítják. A hatósági engedélyezés érdekében a nagy hideg nem befolyásolhatja a rendszerek biztonságos működését. A teszteket -50°С alatti hőmérsékleten végzik és minden olyan részegységet érint, amelyek a helikopter teljes terheléssel történő üzemeltetéséhez szükségesek. Az extrém hidegben jó eséllyel fel tudják tárni az összes olyan hiányosságot – mechanikai meghibásodásokat, kenőanyagok dermedését, hajtómű-indítási problémák, fedélzeti műszerek és elektronika hibái – amelyek kiküszöbölése elengedhetetlen a szélsőséges időjárási körülmények közötti üzemhez.
A „Jakutszk” repülőtér gond nélkül képes a repülő technika kiszolgálására és a repülések biztosítására sarkvidéki feltételek mellett, így előszeretettel használják az új típusok teszteléséhez. Ez a reptér adott otthon olyan típusok teszteléséhez, mint az Il-96, Il-96 400Т, Тu-214, Тu-334, Boeing 757, 777-300ER, Airbus A319, А310, А340, Bе-200CsSz kétéltű repülőgép, Аn-148, 2017-ben pedig a Boeing 737 MAX-ot és az Ansat helikoptert kínozták itt.
A Mi-171A2 a legújabb többcélú helikopter, melyet a Mi-8/17-as alapjaira építve hoztak létre 2014-ben. Erőforrása a Mi-28-as harci helikopter hajtóművének polgári változata, a VK-2500PSz-03, amely már számítógép-vezérelt. A forgószárnyak teljesen kompozit anyagúak, a farokrotor kialakítása pedig a hatékonyabb aerodinamikájú X-formát követi. Csúcssebessége 280 km/h, belső üzemanyagtartályaival 800 km-t képes megtenni. Maximális felszálló tömege 13 000 kg, belső terhet 4 tonnát, külső függesztésként 5 tonnát képes szállítani.
Forrás: aviation21.ru