2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 396 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est

Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est
Art of WAR  |  2018. 01. 18., 11:14
Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est

Jakutszk repülőterén január 11-én extrém időjárási körülmények között megkezdődött a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem Mi-171A2 típusának tesztrepülése. A helikoptert a Volga-Dnyeper légitársaság An-124-100 Ruszlán teherszállító repülőgépe szállította a helyszínre.

Szergej Romanenko, a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem ügyvezetője igazgatója a sajtónak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hazai és nemzetközi megrendelők már régóta várják a Mi-8-as család legmodernebb változatát, ennek tudható be a fokozott figyelem is, ami a típust övezi.

A mostani teszten a fő figyelmet a segédberendezések és a jégtelenítő rendszer extrém hidegben történő működésére fordítják. A hatósági engedélyezés érdekében a nagy hideg nem befolyásolhatja a rendszerek biztonságos működését. A teszteket -50°С alatti hőmérsékleten végzik és minden olyan részegységet érint, amelyek a helikopter teljes terheléssel történő üzemeltetéséhez szükségesek. Az extrém hidegben jó eséllyel fel tudják tárni az összes olyan hiányosságot – mechanikai meghibásodásokat, kenőanyagok dermedését, hajtómű-indítási problémák, fedélzeti műszerek és elektronika hibái – amelyek kiküszöbölése elengedhetetlen a szélsőséges időjárási körülmények közötti üzemhez.

A „Jakutszk” repülőtér gond nélkül képes a repülő technika kiszolgálására és a repülések biztosítására sarkvidéki feltételek mellett, így előszeretettel használják az új típusok teszteléséhez. Ez a reptér adott otthon olyan típusok teszteléséhez, mint az Il-96, Il-96 400Т, Тu-214, Тu-334, Boeing 757, 777-300ER, Airbus A319, А310, А340, Bе-200CsSz kétéltű repülőgép, Аn-148, 2017-ben pedig a Boeing 737 MAX-ot és az Ansat helikoptert kínozták itt.

A Mi-171A2 a legújabb többcélú helikopter, melyet a Mi-8/17-as alapjaira építve hoztak létre 2014-ben. Erőforrása a Mi-28-as harci helikopter hajtóművének polgári változata, a VK-2500PSz-03, amely már számítógép-vezérelt. A forgószárnyak teljesen kompozit anyagúak, a farokrotor kialakítása pedig a hatékonyabb aerodinamikájú X-formát követi. Csúcssebessége 280 km/h, belső üzemanyagtartályaival 800 km-t képes megtenni. Maximális felszálló tömege 13 000 kg, belső terhet 4 tonnát, külső függesztésként 5 tonnát képes szállítani.

 

 

Forrás: aviation21.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 07., 11:04
Semmi, mert egy hasonló méretű, ARV vontatókocsi siet segítségére, hogy biztonságos helyre szállítsa. A pótolhatatlan eszköz kezelését öthetes kiképzés alatt sajátították el a hódmezővásárhelyi és tatai honvédek, tudásukról pedig a március első hetében rendezett táborfalvai vizsganapokon adtak számot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 11., 10:30
A hatvanas években három komolyabb, halálos áldozatokat követelő tűzeset történt az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin.
2024. 03. 07., 11:37
A római katolikus temetőben a csata emlékére állított obeliszknél a város és a honvédség képviselői koszorúztak.
2024. 03. 06., 10:44
Dr. Porkoláb Imre dandártábornok reméli, hogy a jövőben az eddigieknél több és tőkeerősebb magyar vállalat indul majd az Európai Védelmi Alap (EDF) idei pályázatain.
2024. 03. 04., 10:14
Az ország bármelyik toborzó irodájában vagy az iranyasereg.hu oldalon március 5-ig tudnak jelentkezni Önkéntes Katonai Szolgálatra azok, akik plusz pontokkal szeretnék erősíteni a jövő évi felsőoktatási felvételijüket. Módszertől függően akár 16, 32 vagy 64 többlet pont is szerezhető!

  JETfly Magazin

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.