2024. 02. 21. szerda
Eleonóra
: 388 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új nehéz szállítóhelikoptert választ Németország

Új nehéz szállítóhelikoptert választ Németország
Art of WAR  |  2020. 01. 23., 11:33
Új nehéz szállítóhelikoptert választ Németország

A Sikorsky és a Rheinmetall közösen pályázik a CH-53K King Stallion helikopterek szállítására: a javaslatot január 13-án nyújtották be a King Stallion CH-53K helikopterek gyártására és szállítására az STH projekt (Schwere Transporthubschrauber, azaz Nehéz Szállítóhelikopter) részeként.

A Sikorsky riválisa, a Boeing is megerősítette, hogy január 13-án benyújtotta ajánlatát a németországi Fegyver-, Informatikai és Műszaki Karbantartási Hivatalhoz (BAAINBw).

A Sikorsky és a Rheinmetall konzorciumot hoztak létre a projekthez, amelyben több mint 10 német vállalat szerepel, köztük az MTU Aero Engines, az Autoflug GmbH és a Hydro Systems KG. A Sikorsky szóvivője szerint a társaság egy „erős” ipari csoport létrehozására törekszik, és kihasználja az STH projekt német know-how-ját. Ez biztosítja az ajánlat kiemelkedő színvonalát és ennek eredményeként a CH-53K majdani magas rendelkezésre állását a Német Légierőben.

A Sikorsky szakemberei szerint - figyelembe véve az életciklus költségeit és a teljesítményjellemzőket - a CH-53K jobb költségmutatót nyújt az életciklusa során, mint versenytársa. Az avionika és a digitális repülésirányító rendszerek lehetővé teszik a szoftverfrissítéseket, és a hasznos belső teherszállító kapacitás a jövőben viszonylag egyszerű módosításokkal jelentősen javítható. Az integrált érzékelőrendszer lehetővé teszi a műszaki problémák előrejelzését és így a megelőzését még a korai szakaszban, és így radikálisan csökkenthető a karbantartási költség, ami kulcsfontosságú elem a CH-53K flotta magas rendelkezésre állásának biztosításában.

Ezenkívül a CH-53K fel van szerelve a KC-130J tankergéppel kompatibilis légi utántöltő rendszerrel - a Bundeswehr ezt a légi utántöltő repülőgépet tervezi üzemeltetni, illetve Franciaország már használja is. A rakománytér kialakításának köszönhetően a CH-53K könnyen befogadhatja a szabványos raklapokat, lehetővé téve az áruk gyors berakodását. A szállító repülőgépek - ideértve a C-130J és az A-400M-et is – szintén ilyen szabvány raklapokat használnak a málházásra, így a CH-53K-t olyan helyekre is szállíthat rakományt, ahol ezek a repülőgépek nem tudnak leszállni.

Sokoldalúságának köszönhetően a CH-53K felhasználható csapatok és rakományok taktikai szállítására, egészségügyi evakuálásra (MEDEVAC), természeti katasztrófák, humanitárius missziók során, harci körülmények közötti kutatási és mentési műveletekre (CSAR). A cég állítása szerint a világon egyetlen más helikopter sem képes több vizet szállítani a tűzoltáshoz - CH-53K négyszer annyi vizet szállít, mint versenytársai.

 

Ha megnyerik a pályázatot, a Sikorsky és a Rheinmetall logisztikai központot és STH támogató központot kíván létrehozni a lipcsei repülőtéren. A társaságok előzetes tárgyalásokat folytatnak a helyi hatóságok, a vállalatok és a repülőtér-üzemeltető képviselőivel.

A német Védelmi Minisztérium 2017. decemberében 40–60 új nehéz szállítóhelikopter beszerzési programját hagyta jóvá a kiöregedő 66 darab CH-53G helyett. A Német Fegyveres Erők által preferált két típus a Boeing CH-47F Chinook és a Sikorsky CH-53K King Stallion volt. Az orosz Mi-26T ugyan megfelel a Német Fegyveres Erők műszaki követelményeinek is, de választása politikai okokból lehetetlen.

2018 januárjában a BAAINBw sajtóközleményt adott ki, amelyben tájékoztatta a pályázókat az STH helikopterek várható beszerzési eljárásáról. A projektet eredetileg májusban, majd 2018 decemberében kellett volna elindítani. A német Védelmi Minisztérium azonban 2018 augusztusában bejelentette, hogy a pályázatot a finanszírozási bizonytalanságok miatt elhalasztják.

2019 február végén a BAAINBw folytatta a programot. A becslések szerint a program keretében 44–60 új helikoptert fognak beszerezni. A szerződést várhatóan 2021-ig írják alá, a szállításokat pedig 2023-2031 között kell végrehajtani. A helikoptereknek meg kell felelniük az átvételi teszteken, hogy a ZDv A-1525-ös szabvány szerint megszerezzék a légi járművek üzemeltetésére vonatkozó Bundeswehr tanúsítványt. A Német Fegyveres Erők CH-53G helikoptereinek rendszerből történő kivonása 2025-re várható.

Németország újraindította a nehéz szállítóhelikopter beszerzésére irányuló programját – összesen 80 darab CH-53G/GS/GA/GE cseréjéről lenne szó.
bővebben ...

Előreláthatóan az STH program időtartama a szerződés aláírásától kezdve a működési periódusig 504 hónap, azaz 42 év. A becsült beszerzési költségvetés 5,6 milliárd euró. A szerződés magában foglalja a műszaki támogatást, a pilóták és a műszaki személyzet képzését. Az új helikoptereket a 64. helikopter század fogja kapni (Hubschraubergeschwader 64, HSG 64), amelyek a CH-53GA / GE / GS típusokat is üzemeltette.

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:34
Az „Embert a Vasra!" toborzókampány keretében ötszáznál több fiatal jelentkezett Tatára, közülük kerül ki majd a végső állomány – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter február 13-án, Tatán, a Klapka György 1. Páncélosdandár vitéz Barankay József 1. Önjáró Tüzérosztályához jelentkezett állomány bevonulásán.
2024. 02. 09., 11:15
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024. 02. 06., 11:13
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024. 02. 05., 13:57
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
2024. 02. 01., 14:07
Az amerikai Bremertonban működő, elsősorban katonai, rendőrségi, tűzoltó és mentöhajók tervezésére és gyártására szakosodott SAFE Boats International (SBI) egyetértési és együttműködési megállapodást írt alá az elektromos meghajtású csónakokra specializálódott brit Vita Power vállalattal egy zéró kibocsátású, kisméretű járőrhajó kifejlesztéséről és gyártásáról.
2024. 01. 30., 16:04
A közelmúltban jelentették be, hogy amerikai részről jóváhagyták további UH-60M Black Hawk típusú, közepes, többfeladatú szállító helikopterek eladását a típust már üzemeltető Horvátország számára.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 21., 13:18
Külszolgálati feladataik befejezése előtt ünnepség keretében vehették át a békefenntartásért járó érdemjeleiket az ENSZ Libanoni Békefenntartó Misszióban (United Nations Interim Force in Lebanon – UNIFIL) szolgáló magyar és lengyel katonák.
2024. 02. 20., 15:31
A bizalom és a kölcsönös segítségnyújtás mellett az alapszerződés 5. pontja, ami meghatározó, mondta el Szenes Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára.
2024. 02. 19., 15:54
A NATO Előretolt Szárazföldi Többnemzeti Harccsoport híradó szakállománya felkészítését hajtották végre februárban a székesfehérvári MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár laktanyájában.
2024. 02. 15., 09:20
A kétszázalékos védelmi kiadási küszöböt így az Észak-atlanti Szerződés Szervezete harmincegy tagállamának több mint fele éri el, köztük Magyarország is.

  JETfly Magazin

2024. február 21. újabb mérföldkőként vonul be a Török Légierő történetébe, hiszen teljesítette első repülését az ötödik generációs, KAAN harci repülőgép prototípusa. Mutatjuk a videót!