A fehérorosz Belta hírügynökség a napokban tette közzé, hogy 2017. április 7-én újabb Mi-8MTV-5 típusú forgószárnyasokat vehetett át az ország légiereje. A helikopterek a Macsulisah légibázisra érkezek, összesen 6 példány.
Hat Mi-8MTV-5 érkezett a közelmúltban Fehéroroszországba
Teljessé vált ezáltal a 12 gépes Mi-8MTV-5 flotta
Az új forgószárnyasok az 50. Macsulisah légibázis állományába kerültek
A mostani átadással teljessé vált a korábban megrendelt 12 gépes Mi-8MTV-5 flotta. Az első 6 gépet még tavaly, 2016 őszén adta át az Oroszország Helikopterei Holding. Eredeti tervek szerint, a most átadott forgószárnyasoknak csak ez év májusában kellett volna megérkezniük, azonban a kazanyi gyár már hamarabb le tudta szállítani őket. Az új forgószárnyasok az 50. Macsulisah légibázis állományába kerültek. A bázis parancsnoka, Andrej Lukjanovics elmondta, hogy a hajózók és műszakiak átképzése az új típusra már korábban, az átadások előtt megtörtént. A felkészítésüket a kazanyi helikoptergyár szakemberei végezték.
Az átadási ceremónián ott volt a Fehérorosz Légierő parancsnoka, Alekszander Karev is, aki hozzátette, hogy az új szerzeményeknek köszönhetően megerősödik a haderőnemek közötti együttműködés, az új fedélzeti rendszereknek köszönhetően sokkal megbízhatóbbak a helikopterek, valamint a repülések is biztonságosabbá válnak. A forgószárnyasok minden, akár szélsőséges, időjárási körülmények között, nappal és éjszaka egyaránt bevethetőek, teherszállításra, valamint ejtőernyősök dobására, illetve más deszant feladatok végrehajtására is alkalmasak. A helikopterek leszállítása, meghibásodások nélkül, rendben lezajlott.
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
Szolnokon tárgyaltak a Regionális Különleges Műveleti Komponens Parancsnokság tagországainak haderőnemi parancsnokai, az MH Összhaderőnemi Különleges Műveleti Parancsnokság által rendezett eseményen.
„És te készen állsz?” – ezzel a szlogennel várja a katonai szolgálat iránt érdeklődőket a Magyar Honvédség. A nagyszabású, egész éves toborzókampány kezdete alkalmából rendezett sajtótájékoztatót 2023. február 13-án tartották meg a Bálnában.
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.
Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.