A szeverodvinszki üzemben hamarosan befejeződnek a Párduc nevű – Akula osztályú – atommeghajtású tengeralattjáró javítási, felújítási munkálatai – közölte a hírt a Szevmas üzem sajtószolgálata.
A K-317 „Párduc” atommeghajtású tengeralattjáró egy úgynevezett „közepes” időszakos javításon megy keresztül, amelynek elsődleges célja a szolgálatban eltölthető idő meghosszabbítása. A munkálatok során a tengeralattjáró modernizált hidroakusztikus komplexumot, rádió- és irányítórendszert kap. A 971 terv alapján gyártott tengeralattjárók, amelyek „Párduc” típusként is ismertek, az orosz flotta egyik legmodernebb többcélú nukleáris meghajtású tengeralattjárójának számítanak. Napjainkban az orosz flotta állományában 12 ilyen típusú tengeralattjáró áll szolgálatban, amelyeket 1988 és 2002 között építettek.
A „Párduc” típusú tengeralattjárók vízkiszorítása meghaladja a 10 ezer tonnát, hossza 110, szélessége 14 méter. A tengeralattjáró sebessége víz alatt eléri a 33 csomót, 600 méteres mélységbe képes alámerülni, és nagyon alacsony a zajkibocsátása. A „Párduc” típus szembeötlő különbsége más tengeralattjárókhoz viszonyítva igen erős fegyverzetében nyilvánul meg: hat darab 533 milliméteres és négy 650 milliméteres torpedórendszerrel van felfegyverezve. A tengeralattjáró javadalmazása 42 torpedó és rakéta. A tengeralattjárók ezen típusain mindemellett „Hullám” típusú rakétatorpedók és „Gránát” típusú stratégiai, szárnyas rakéták is megtalálhatóak.
A közeljövőben megtörténik a tengeralattjáró személyzettel történő feltöltése, és megkezdődik a felkészülés a hadrendbe történő visszatérésre.
2006 novemberében, a javítási munkák közben tüz ütött ki a tengeralattjárón, amelyről Lángolt egy Akula címü korábbi cikkünkben olvashatnak.