Megkezdődtek a tengeri próbaútjai az Olasz Haditengerészet és egyben Európa legújabb repülőgép-hordozó hadihajójának, a C552 hadrendi számot viselő Conte di Cavournak. A több mint két évtizede megépült Giuseppe Garibaldi (C551) testvérhajója egy viszonylag kis méretű, ferde síugró sánccal ellátott egyenes fedélzetű hadihajó, mely tengeralattjáró-elhárító helikopterek és Harrier vadászbombázók üzemeltetésére alkalmas, továbbá a tengerészgyalogság egységeit is a bevetési területre szállíthatja. Az új hordozót az elődtípushoz képest számos területen módosították, ezért egyes források új hajóosztályként említik.
A genovai Fincantieri cég üzemében megépített MM Conte di Cavour nevü egységet 2000 novemberében rendelte meg az olasz flotta. A Garibaldinál lényegesen nagyobb, 27 000 tonnás hordozó hossza 244 méter, fedélzetének szélessége pedig 39 méter lett, a „síugró sánc” szöge 12,5 fok. A tervezőasztalon Luigi Einaudi, majd pedig Admiral Andrea Doria névre keresztelt, végül Cavour nevet kapó hajó gerincfektetésére 2001-ben került sor, vízre bocsátása 2004-ben volt. A meghajtást négy darab General Electric LM2500 COGAG gázturbina biztosítja, melyek 29 csomó maximális sebesség elérését teszik lehetővé. A hajó közvetlen légvédelmét 32 darab Aster-15 rakéta, 2 darab 76 mm-es és 3 darab 25 mm-es Oto Melara gépágyú fogja ellátni. A Garibaldihoz képest a fő előrelépést azonban a fedélzeten települő repülőegység harcértéke jelenti majd. A hajó ugyanis akár 20 darab merev szárnyú repülőeszköz befogadására és üzemeltetésére alkalmas. A most megkezdett tesztsorozatot és hatósági átvételt követően 2008-ra tervezik a szolgálatba állítását. Jelenleg még AV-8B Harrierek és EH-101 Merlin helikopterek, 2010 után viszont a JSF haditengerészeti változatai, az F-35B-k üzemelnek majd a fedélzetéről.
Az olasz flotta új büszkesége 1,4 milliárd eurójába került a talján adófizetőknek. Az 1985-ben szolgálatba állított Garibaldit 22 év késéssel követte a testvérhajójának szánt Cavour. A képen a hajótest egy része még az építés közben látható
A Cavour a hajógyárban. A repülőgép-hordozó fedélzetén 1210 fős állandó személyzet és szükség esetén 750 tengerészgyalogos tartózkodhat
A hajótest középső és hátsó része, illetve a hajóorr a jellegzetes „síugró sánccal" külön épült, és utólag lett összeillesztve