2017. 10. 19. csütörtök
Nándor
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kifutott a tengerre az 1,4 milliárd eurós hajó

Art of WAR  |  2007. 03. 06., 20:12

Megkezdődtek a tengeri próbaútjai az Olasz Haditengerészet és egyben Európa legújabb repülőgép-hordozó hadihajójának, a C552 hadrendi számot viselő Conte di Cavournak. A több mint két évtizede megépült Giuseppe Garibaldi (C551) testvérhajója egy viszonylag kis méretű, ferde síugró sánccal ellátott egyenes fedélzetű hadihajó, mely tengeralattjáró-elhárító helikopterek és Harrier vadászbombázók üzemeltetésére alkalmas, továbbá a tengerészgyalogság egységeit is a bevetési területre szállíthatja. Az új hordozót az elődtípushoz képest számos területen módosították, ezért egyes források új hajóosztályként említik.

A genovai Fincantieri cég üzemében megépített MM Conte di Cavour nevü egységet 2000 novemberében rendelte meg az olasz flotta. A Garibaldinál lényegesen nagyobb, 27 000 tonnás hordozó hossza 244 méter, fedélzetének szélessége pedig 39 méter lett, a „síugró sánc” szöge 12,5 fok. A tervezőasztalon Luigi Einaudi, majd pedig Admiral Andrea Doria névre keresztelt, végül Cavour nevet kapó hajó gerincfektetésére 2001-ben került sor, vízre bocsátása 2004-ben volt. A meghajtást négy darab General Electric LM2500 COGAG gázturbina biztosítja, melyek 29 csomó maximális sebesség elérését teszik lehetővé. A hajó közvetlen légvédelmét 32 darab Aster-15 rakéta, 2 darab 76 mm-es és 3 darab 25 mm-es Oto Melara gépágyú fogja ellátni. A Garibaldihoz képest a fő előrelépést azonban a fedélzeten települő repülőegység harcértéke jelenti majd. A hajó ugyanis akár 20 darab merev szárnyú repülőeszköz befogadására és üzemeltetésére alkalmas. A most megkezdett tesztsorozatot és hatósági átvételt követően 2008-ra tervezik a szolgálatba állítását. Jelenleg még AV-8B Harrierek és EH-101 Merlin helikopterek, 2010 után viszont a JSF haditengerészeti változatai, az F-35B-k üzemelnek majd a fedélzetéről.

Az olasz flotta új büszkesége 1,4 milliárd eurójába került a talján adófizetőknek. Az 1985-ben szolgálatba állított Garibaldit 22 év késéssel követte a testvérhajójának szánt Cavour. A képen a hajótest egy része még az építés közben látható

A Cavour a hajógyárban. A repülőgép-hordozó fedélzetén 1210 fős állandó személyzet és szükség esetén 750 tengerészgyalogos tartózkodhat

A hajótest középső és hátsó része, illetve a hajóorr a jellegzetes „síugró sánccal" külön épült, és utólag lett összeillesztve

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

A Lufthansa Csoport légitársaságai mintegy 12,7 millió utast szállítottak 2017 szeptemberében, 17,8%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A rendelkezésre álló utaskilométerek száma 11%-kal haladta meg az előző évit, miközben az árbevétel 12,9%-kal nőtt.