India és Oroszország még 2004-ben állapodott meg arról, hogy a szovjet időkből származó, akkor Bakura keresztelt, majd a 90-es években Admiral Gorskovra átkeresztelt repülőgép-hordozó cirkálót modernizálják és jelentősen átalakítják. Ez azt jelenti, hogy a hajó orrában lévő, hajó elleni és légvédelmi fegyverrendszereket eltávolítják, s helyette síugró sáncos felszállófedélzetet alakítanak ki, a gőzturbinás meghajtást dízelre cserélik, és megerősítik a hajó tatjában lévő liftet. A hajót 2008-ban kívánták átadni, ám késnek a munkálatokkal.
Természetesen a hajó neve Admiral Gorskovról (ez az illető állt a szovjet haditengerészet élén 1956-tól 1985-ig) Vikramadityára (legendás indiai király, aki bölcsességéről és bátorságáról volt híres) változik, és a tervek szerint a 2009-ben kivonandó Viraat könnyü repülőgép-hordozót, a Centaur-osztály utolsó aktív egységét váltaná. Jelenlegi tervek alapján azonban a volt HMS Hermest, a mostani Viraatot csak valamikor 2010 és 2012 között helyeznék tartalékba. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Vikramaditya nem készül el jövő augusztusra. Az okok pedig az hajó elektromos rendszereinek meghibásodásaiban keresendők.

Baku, 1989 (a hajót 1992-ben keresztelték át Admiral Gorskovra)
Az átalakítás munkálatai egyrészt a késés, másrészt a nem várt problémák miatt előreláthatólag 113 millió dollárral emelkednek az eredetileg tervezett 800 millió dollárhoz képest. Ugyanakkor igaz, hogy ez a kérdés zavarja legkevésbé az indiaiakat. Előfordulhat viszont, hogy India pár évig üzemképes repülőgép-hordozó nélkül marad, ami értelemszerüen sokkal inkább zavarja a szubkontinens döntéshozóit. Az indiai védelmi minisztérium természetesen hallgat az ügyről, annyit azonban beismertek, hogy a Vikramaditya késhet pár hónapot, ám legkésőbb 2009 elején átvehetik.

Vikramaditya, 2009? (CGI)
Az új indiai hordozón a MiG-29K repülőgépek és a Ka-28, illetve Ka-31 helikopterek szolgálnak majd.