December 28-án az orosz haditengerészet átvette a K–152 Nyerpa, 971 Scsuka-B típusú (NATO kódja: Akula II) nukleáris meghajtású, támadó tengeralattjárót. Korábban az új tengeralattjáró teljesítette a számára előírt állami vizsgálatokat, amelyek során megállapították harcászat-technikai karakterisztikáját, valamint megbízhatóságát.
A harmadik generációs tengeralattjáró építése 1991-ben kezdődött a komszomolszki Amuri Hajógyárban, majd 2006-ban bocsátották vízre. 2004-ben Oroszország megállapodást kötött Indiával, hogy a tengeralattjárót bérbe adja az indiai haditengerészet számára. Az első átadás – 2007-re volt tervezve – a hajó építési munkálatainak tíz hónapra történt felfüggesztése miatt meghiúsult, sőt időközben az ára is emelkedett, amivel az indiai fél nem értett egyet. A hajó várhatóan 2010 elején kerül átadásra India részére, és ott Csakra néven fog szolgálatba állni.
A tengeralattjáró átadását egy nem várt – 20 halálos áldozattal járó – baleset is hátráltatta. 2008. november 8-án, a tengeri próbaút során a hajó orr-részében található rekeszekben müködésbe lépett az önmüködő tüzoltó rendszer, freon került a levegőbe, aminek következtében hat fő tengerész, valamint 14 fő hajógyári alkalmazott életét vesztette. A baleset után a tengeralattjárót újra teljes átvizsgálásnak vetették alá, 2009 júliusában az ismételt ellenőrzések sikeresen befejeződtek, melynek eredményeképpen a tengeralattjáró átadásra kerülhetett az orosz haditengerészet állományába.