Január első napjaiban, pár órával azután, hogy a Nimitz-osztályú USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) repülőgép-hordozó útnak indult a 2010-es év első bevetésére, rögtön fontos feladata adódott, hiszen segítséget nyújtott az amerikai parti őrségnek egy bajba jutott tengerész kimentésében, akinek csónakja felborult Elizabeth City-től körülbelül 300 mérföldnyire. A mostoha időjárási körülmények igencsak megnehezítették a mentést végzők dolgát.
A szerencsétlenül járt hajós értesítette a parti őrséget, ami ezt követően úgy döntött, hogy a mentésben leghatékonyabban a közelben tartózkodó repülőgép-hordozó segíthetne. A USS Dwight D. Eisenhower útját megszakítva azonnal a helyszínre „sietett”. Az eredeti terv szerint a parti őrség egyik helikoptere üzemanyag utántöltés céljából szállt csak volna le a repülőgép-hordozó fedélzetére, ezt követően kezdte volna meg a mentést. Időközben ugyanakkor bebizonyosodott, hogy a CVN 69 HS-5 „Nightdippers” hajófedélzeti százada tudna a leggyorsabban és a legbiztonságosabb körülmények között segíteni a bajba jutott hajóson, ami egy SH-60F Sea Hawk helikopterrel meg is kezdte a mentést. Eközben a parti őrség egyik C-130-as szállítógépe segítségével két felfújható csónakot dobtak le a viharos hullámokkal viaskodó hajós számára, akinek azonban több mint egy órájába telt, mire az egyik csónakban meg tudott kapaszkodni. A repülőgép-hordozó kutató-mentő forgószárnyasa ezt követően kimentette a szerencsétlenül járt embert, akit a USS Dwight D. Eisenhower fedélzetéről már a parti őrség szállított tovább Elizabeth City egyik kórházába.
Az eset egy újabb kiváló példa arra, hogy a haditengerészet és a parti őrség egy jó és gyors együttmüködés és információmegosztás esetén mennyire hatékonyan képes a civilek segítségére sietni.