Oroszország és India véglegesített egy utólagos megállapodást az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó modernizálásáról – jelentették be orosz katonai szakértők a hét elején. A kétoldali szerződést előreláthatólag február-március tájékán írják alá. Moszkva és Új-Delhi között folyamatos meg nem értés mutatkozott a hajó modernizálásának költségvetése körül, ugyanis Oroszország azt állítja, hogy alábecsülték a felújítási munkálatok költségeit, viszont India szerint a követelt további 1,2 milliárd dolláros összeg eltúlzott.
Az eredeti szerződésben lévő 1,5 milliárd dollár, amelyet még 2004-ben írtak alá az orosz állami fegyverzet exportőr, a Roszoboronexport és az indiai haditengerészet, 16 db MiG-29K Fulcrum (12 db együléses MiG-29K harci és 4 db kétüléses MiG-29KUB oktató) haditengerészeti változatú vadászrepülőgép megvásárlásáról és az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó vételáráról, valamint annak 2008-ig végrehajtott modernizálásáról szólt.
Tavaly decemberben láttak napvilágot azok az információk, melyek szerint India végül is hajlandó lenne kifizetni összesen 2,3 milliárd dollárt Oroszországnak a repülőgép-hordozó helyreállítási munkálatainak finanszírozására.
Az elhúzódó késések és a viták után India azt a javaslatot tette 2008 februárjában, hogy hajlandó legfeljebb további 600 millió dollárt fizetni az észak-orosz sevmasi hajógyárban 12 éve dokkoló repülőgép-hordozó helyreállítási költségeire. Ezt az összeget azonban az orosz fél nem megfelelő ajánlatként fogadta.
A Kijev-osztályú Admiral Gorshkov eredeti neve Baku volt. A repülőgép-hordozót 1978-ban építették az Ukrajnában lévő Nikolajev hajógyárban, majd 1982-ben bocsátották vízre, ezt követően 1987-ben szolgálatba állították az akkori szovjet haditengerészetnél. 1991-ben a Szovjetunió összeomlása után a hajót átkeresztelték. Amennyiben a hajó indiai tulajdonba kerül, akkor az INS Vikramaditya nevet kapja.
1994-ben, a gépházban történt detonáció után, az Admiral Gorshkov egy évre a hajógyár dokkjában kényszerpihenőt tartott, javítási célokból. 1995-ben a hajó ismét szolgálatba állt, azonban a visszatérése rövid ideig tartott, ugyanis 1996-ban megtörtént hadrendből való kivonása, ezt követően értékesíteni szándékozták.
A 45 000 tonna vízkiszorítású repülőgép-hordozó maximális sebessége megközelíti a 60 km/h-s sebességet, valamint a folyamatos utazósebessége eléri a 33 km/h-t.