2017. 10. 17. kedd
Hedvig
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódni látszik az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó ügye

Art of WAR  |  2010. 02. 16., 14:28

Oroszország és India véglegesített egy utólagos megállapodást az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó modernizálásáról – jelentették be orosz katonai szakértők a hét elején. A kétoldali szerződést előreláthatólag február-március tájékán írják alá. Moszkva és Új-Delhi között folyamatos meg nem értés mutatkozott a hajó modernizálásának költségvetése körül, ugyanis Oroszország azt állítja, hogy alábecsülték a felújítási munkálatok költségeit, viszont India szerint a követelt további 1,2 milliárd dolláros összeg eltúlzott.

Az eredeti szerződésben lévő 1,5 milliárd dollár, amelyet még 2004-ben írtak alá az orosz állami fegyverzet exportőr, a Roszoboronexport és az indiai haditengerészet, 16 db MiG-29K Fulcrum (12 db együléses MiG-29K harci és 4 db kétüléses MiG-29KUB oktató) haditengerészeti változatú vadászrepülőgép megvásárlásáról és az Admiral Gorshkov repülőgép-hordozó vételáráról, valamint annak 2008-ig végrehajtott modernizálásáról szólt.

Tavaly decemberben láttak napvilágot azok az információk, melyek szerint India végül is hajlandó lenne kifizetni összesen 2,3 milliárd dollárt Oroszországnak a repülőgép-hordozó helyreállítási munkálatainak finanszírozására.

Az elhúzódó késések és a viták után India azt a javaslatot tette 2008 februárjában, hogy hajlandó legfeljebb további 600 millió dollárt fizetni az észak-orosz sevmasi hajógyárban 12 éve dokkoló repülőgép-hordozó helyreállítási költségeire. Ezt az összeget azonban az orosz fél nem megfelelő ajánlatként fogadta.

A Kijev-osztályú Admiral Gorshkov eredeti neve Baku volt. A repülőgép-hordozót 1978-ban építették az Ukrajnában lévő Nikolajev hajógyárban, majd 1982-ben bocsátották vízre, ezt követően 1987-ben szolgálatba állították az akkori szovjet haditengerészetnél. 1991-ben a Szovjetunió összeomlása után a hajót átkeresztelték. Amennyiben a hajó indiai tulajdonba kerül, akkor az INS Vikramaditya nevet kapja.

1994-ben, a gépházban történt detonáció után, az Admiral Gorshkov egy évre a hajógyár dokkjában kényszerpihenőt tartott, javítási célokból. 1995-ben a hajó ismét szolgálatba állt, azonban a visszatérése rövid ideig tartott, ugyanis 1996-ban megtörtént hadrendből való kivonása, ezt követően értékesíteni szándékozták.

A 45 000 tonna vízkiszorítású repülőgép-hordozó maximális sebessége megközelíti a 60 km/h-s sebességet, valamint a folyamatos utazósebessége eléri a 33 km/h-t.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.