A svéd Kockums hajóépítő cég megbízást kapott a Svéd Védelmi Felszerelési Hivataltól (FMV) egy következő generációs tengeralattjáró tervezésére. A megbízás ellenértéke valamint a fejlesztés hozzávetőleges időtartama nem ismert.
A svéd haditengerészet elvárásainak megfelelően az új tengeralattjárót nagyteljesítményü szonárral* (hangradar) valamint megfigyelő eszközökkel kell ellátni, mivel elsősorban felderítési célokra kívánják alkalmazni. Ezen túlmenően a tengeralattjáró építésénél fel kell használni a lopakodó technológiát, amely nagymértékben csökkenti annak felfedezhetőségét.
Az új tengeralattjárót a tervek szerint a Balti-tengeren kívánják majd alkalmazni.
Napjainkban a svéd haditengerészet állományában a Gotland-osztályú, dízel-elektromos meghajtással rendelkező, AIP-vel* ellátott tengeralattjárók számítanak a legmodernebbnek. A tengeralattjárók 1996 óta állnak szolgálatban a svéd haditengerészetnél. Ezek voltak a világon az első, Stirling, levegőfüggetlen motorral szerelt tengeralattjárók.
Előzetes adatok szerint a következő generációs tengeralattjáró több olyan technikai vívmányt fog felsorakoztatni, amelyeket már alkalmaztak a Gotland-osztályú hajóknál. A Gotland-osztályú tengeralattjárók maximális sebessége elérheti a 20 csomót, míg a fedélzetükön négy 533 mm-es és két 400 mm-es torpedókilövő található.
* Szonár - Víz alatti hajók, tárgyak és domborzati viszonyok felderítésére, mélységmérésre használatos eszköz, eljárás. A szonár az angol sound navigation and ranging (SONAR) rövidítése. A készülék hangimpulzusokat bocsát ki a víz alatt, és azok visszaverődését érzékeli (aktív szonár), vagy egyszerüen csak lehallgatja és értékeli a céltárgy, pl.egy tengeralattjáró által kibocsátott hangjelzéseket (passzív szonár). Az eljárás alapja egyszerüen az, hogy mérik az akusztikus jelnek a céltárgyig és az érzékelőig visszhangként visszatérő jel idejét. Amennyiben ismert a hang tengervízben történő terjedési sebessége, kiszámítható a céltárgy távolsága.
* AIP – Air Independent Propulsion – levegőfüggetlen meghajtás
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.