Az albán védelmi minisztérium döntése alapján a jelenleg meglévő négy, szovjet gyártmányú tengeralattjáró közül kettőt fémhulladékként kívánnak értékesíteni a közeljövőben. A négy tengeralattjáróból álló „flotta” igazából három, mivel egy 1997-ben elsüllyedt a Pashalimaniban, még a szovjetek által létesített támaszponton. A védelmi minisztérium szóvivője, Mentor Beqa nem nyilatkozott arra vonatkozóan, hogy Albánia miért nem maga végzi el a tengeralattjárók újrahasznosításával kapcsolatos munkákat.
A dízel-elektromos tengeralattjárókat, projekt 613, 644, 665 (NATO besorolásuk szerint: Whiskey, Whiskey Twin-Cylinder és Whiskey Long Bin) a volt Szovjetunióban építették még az 1950-es években. A tengeralattjárókat 1998-ban vonták ki a hadrendből azután, hogy az elhíresült albán piramisjáték 1997-es bukása után zavargások törtek ki az országban, amelynek során a feldühödött emberek többek között a tengeralattjárókat is megrongálták.
Az elképzelések szerint Albánia az egyik tengeralattjáróból esetleg múzeumot fog kialakítani, illetve ma még nem tisztázott, hogy az elsüllyedt hajót kiemelik-e a későbbiekben.
Az ex-szovjet tengeralattjárók eladása egybeesik az első NATO tagországból származó tengeralattjáró érkezésével, hiszen mint köztudott, Albánia 2009-től az Észak-atlanti Szerződés Szervezete tagja. Albánia a kiöregedett haditechnikai eszközeit a későbbiekben már a NATO előírásainak megfelelő eszközökkel kívánja felváltani.