2023. 03. 21. kedd
Benedek
: 392 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2010 nyarán kezdődnek az új, orosz tengeralattjáró-kísérletek

Art of WAR  |  2010. 03. 12., 09:17

Az új, negyedik generációs, „csendes” dízel-elektromos tengeralattjáró, a Szentpétervár ez év augusztusában-szeptemberében kezdheti meg kísérleti üzemelését. A Lada-osztályú tengeralattjáróval kapcsolatos információkról Vlagyimir Alekszandrov, az Admiralitás hajógyár vezérigazgatója beszélt újságírók előtt.

2009 márciusában az orosz haditengerészet vezérkarfőnök helyettese arról beszélt, hogy a tengeralattjárót 2010-ben megkapja a haditengerészet. A Lada-osztályú tengeralattjáróknak a projekt 877 „Partusz” tengeralattjárókat kell leváltaniuk. Az orosz haditengerészet számára a jelenlegi információk szerint nyolc darab projekt 677 „Lada”-osztályú tengeralattjáró fog épülni.

A projekt 677 „Lada”-osztályú tengeralattjárók fejlesztése az 1990-es évek vége óta zajlik. Az osztály első egységének, a „Szentpétervárnak” alapjait 1997-ben rakták le, és 2004 októberében bocsátották vízre. Napjainkban az Admiralitás hajógyár dokkjaiban további két Lada-osztályú hajó található különböző készültségi állapotban – a „Kronstadt” és a „Szevasztopol”.

Általános jellemzők:

Típus

Többcélú dízel-elektromos tengeralattjáró

Projekt megnevezése

677 „Lada” NATO besorolás

„Lada”

Vízfelszíni sebesség

10 csomó Vízalatti sebesség

21 csomó

Általános merülési mélység

250 m Maximális merülési mélység

300 m

Személyzet

35 fő

Vízkiszorítás

1765 tonna

Fegyverzet

hat darab 533 mm-es torpedóvető(vetőnként 18 darab torpedóval)

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 02. 23., 15:10
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
2023. 02. 15., 09:21
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
2023. 02. 14., 09:11
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
2023. 02. 09., 10:25
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023-02-28 13:31:33
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 03. 20., 13:40
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
2023. 03. 20., 13:15
Az Airbus érkezése várostörténeti jelentőséggel bír, a város gazdasága új szintre lépett.
2023. 03. 17., 14:03
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
2023. 03. 16., 14:41
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.

  JETfly Magazin

Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.