Az új, negyedik generációs, „csendes” dízel-elektromos tengeralattjáró, a Szentpétervár ez év augusztusában-szeptemberében kezdheti meg kísérleti üzemelését. A Lada-osztályú tengeralattjáróval kapcsolatos információkról Vlagyimir Alekszandrov, az Admiralitás hajógyár vezérigazgatója beszélt újságírók előtt.
2009 márciusában az orosz haditengerészet vezérkarfőnök helyettese arról beszélt, hogy a tengeralattjárót 2010-ben megkapja a haditengerészet. A Lada-osztályú tengeralattjáróknak a projekt 877 „Partusz” tengeralattjárókat kell leváltaniuk. Az orosz haditengerészet számára a jelenlegi információk szerint nyolc darab projekt 677 „Lada”-osztályú tengeralattjáró fog épülni.
A projekt 677 „Lada”-osztályú tengeralattjárók fejlesztése az 1990-es évek vége óta zajlik. Az osztály első egységének, a „Szentpétervárnak” alapjait 1997-ben rakták le, és 2004 októberében bocsátották vízre. Napjainkban az Admiralitás hajógyár dokkjaiban további két Lada-osztályú hajó található különböző készültségi állapotban – a „Kronstadt” és a „Szevasztopol”.
Általános jellemzők:
Típus
Többcélú dízel-elektromos tengeralattjáró
Projekt megnevezése
677 „Lada” NATO besorolás„Lada”
Vízfelszíni sebesség
10 csomó Vízalatti sebesség21 csomó
Általános merülési mélység
250 m Maximális merülési mélység300 m
Személyzet35 fő
Vízkiszorítás
1765 tonna
Fegyverzet
hat darab 533 mm-es torpedóvető(vetőnként 18 darab torpedóval)