2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország elhalasztotta új tengeralattjárójának vízrebocsátását

Art of WAR  |  2010. 04. 14., 14:12

Az új orosz nukleáris meghajtású tengeralattjáró május 7-ére tervezett vízrebocsátása műszaki nehézségek miatt előreláthatólag nem hajtható végre, így a tengeralattjáró tesztjeit későbbi időpontokra halasztották.

Az első Project 885 Jaszen-osztályú tengeralattjárót, amely a Szeverodvinszk nevet kapta, az észak-oroszországi Szeverodvinszk városában található Szevmas hajógyárban kezdték építeni még 1993-ban. Köztudott, hogy Oroszország pénzügyi nehézségei miatt a program teljes menetét a kezdetektől kudarcok jellemezték. Mivel ez idáig Oroszország már rengeteg pénzt ölt bele a programba, így nem volt célszerü sokáig halogatni a tengeralattjáró vízrebocsátását. Ebből kifolyólag Oroszország úgy tervezte, hogy a „Győzelem Napja” 65. évfordulója alkalmából ünnepélyes keretek között bocsátják vízre a hajót.

A Jaszen-osztályú nukleáris meghajtású tengeralattjárókat úgy tervezték, hogy képesek legyenek nukleáris harci töltettel szerelt, nagy hatótávolságú (akár 5000 km) rakéták kilövésére, valamint ellenséges tengeralattjárók, vízfelszíni hajók, továbbá földi célok sikeres leküzdésére is.

A Szeverodvinszk tengeralattjáró fegyverzeti arzenáljába 24 db cirkáló rakéta tartozik, így képes a 3M51 Alfa SLCM, az SS-NX-26 Ónix SLCM vagy az SS-N-21 Granat SLCM rakéták fogadására is. Ezeken kívül még nyolc torpedóvető csővel is rendelkezik, valamint képes aknák telepítésére, illetve az SS-N-16 Stallion rakétái hajók megsemmisítésére is alkalmazhatóak.

A tengeralattjáró hadrendbe állítása a programmal párhuzamosan csúszik, ugyanis előzetes tervek szerint 2010 év végére állt volna szolgálatba az orosz Északi Flotta kötelékében, azonban mára már a 2011 év eleji dátum látszódik valószínübbnek.

Az osztály második tengeralattjáróján, a Kazányon az elmúlt évben kezdődtek meg az összeszerelési munkálatok, amelyet előzetes tervek szerint sokkal fejlettebb egységekkel, berendezésekkel, valamint fegyverzettel fognak ellátni.

Oroszország úgy tervezi, hogy a jövőbeni haditengerészeti fejlesztései során, nagyobb hangsúlyt fektet az újgenerációs nukleáris meghajtású tengeralattjárók, valamint a nukleáris fejjel szerelt ballisztikus rakéták fejlesztésére – tárta a nyilvánosság elé az orosz haditengerészet parancsnoka.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.