Befejeződtek a két évig tartó nagyjavítási munkálatok az Amerikai Egyesült Államok haditengerészetének legidősebb, jelenleg is aktív nukleáris repülőgép-hordozóján, az USS Enterprise-on. Az eddig szárazdokkban álló repülőgép-hordozót a közelmúltban bocsátották újra vízre, és a több napos tengeri tesztjei sikeres befejezése után a hét elején adták vissza a haditengerészetnek. A nagyjavítási munkálatokat végrehajtó szakemberek szerint a hajó remekül teljesítette a tengeri teszteket, nem jelentkezett semmiféle probléma, és hozta a technológiákban előírt összes paramétert is.
A világ első, 1961-ben szolgálatba állított nukleáris meghajtású repülőgép-hordozója még 2008 tavaszán került a Northrop Grumman Virginia állambeli Newport News hajógyárába, hogy végrehajtsák rajta a soron következő nagyjavítást, amely a tervek szerint 16 hónapot vett volna igénybe. A hajó átadása már 2009 augusztusára volt esedékes, azonban a programban kis csúszás mutatkozott pénzügyi, valamint müszaki nehézségek miatt. Az eredetileg tervezett 453 millió dolláros felújítási költség a munkálatok befejezésére elérte a közel 662 millió dolláros összeget, így a program folyamán többszöri szerződésmódosításra is szükség volt. A késéshez, valamint a költségek növekedéséhez nagymértékben hozzájárult a turbinák elöregedett tömítéseinek cseréi.
Az USS Enterprise nagyjavításának majdnem egyéves csúszása hatással volt a tervezett hadmüveleti feladatok végrehajtására, emiatt a haditengerészet parancsnokságának különféle átcsoportosításokat kellett végrehajtania a flottánál. A haditengerészet a repülőgép-hordozót előreláthatólag 2012-ben fogja kivonni a szolgálatból.
A „Big E”-nek elnevezett „úszó repülőtéren” végrehajtott nagyjavítás magában foglalta a csaknem 50 éves hajó szárazdokkba való beállását, az üzemanyagtartály újraszigetelését, a teljes hajótest festését, a hajó atomreaktorainak, valamint gőzturbináinak javítását, valamint különböző mechanikus és elektronikus rendszerek kisebb fokú fejlesztését is. Továbbá a repülőgép-hordozó hat légkondicionáló rendszere is különös figyelmet kapott a javítás során, amely tartalmazta a csővezetékrendszer, valamint az elektromos kábelkötegek teljes átvizsgálását, szükség estén azok cseréjét is.
A repülőgép-hordozó tengeri tesztjei során semmiféle jelentősnek mondható probléma nem merült fel, így a hajó szigorítások nélkül folytathatja szolgálatát a haditengerészet kötelékében. A repülőgép-hordozóval a legénység év végéig különböző teszteket folytat majd felkészülve 2011-es utolsó hat hónapos küldetésére.