A német haditengerészet 2010. június 1-jei hatállyal kivonta a rendszerből tengeralattjáró flottájának 60%-át. A haditengerészet technikai állományából hat darab, U-206A osztályú, 500 tonna vízkiszorítású dízel-elektromos tengeralattjárót vontak ki, amelyek 1973-1975 között álltak szolgálatba. Az eredeti tervek szerint a kivonásra 2016-ban került sor, a siettség okáról azonban egyelőre nem nyilatkoztak az illetékesek.
Napjainkban – a kivonást követően – a német haditengerészet állományában négy darab U-212A osztályú, 1830 tonna vízkiszorítású dízel-elektromos tengeralattjáró áll szolgálatban. Ezek a tengeralattjárók 2005-ben és 2007-ben álltak szolgálatba, és a világ legmodernebb hagyományos tengeralattjárói között tartják számon. Az U-212A osztályú tengeralattjárókat olyan hibrid hajtómüvekkel és üzemanyag cellákkal látták el, amelyek lehetővé teszik, hogy a hajók akár több hétig is a víz alatt tartózkodjanak. A tervek szerint 2013-ig további két modernizált U-212A osztályú tengeralattjárót állít szolgálatba a német haditengerészet.
Német lapértesülések szerint Németország az U-206A osztályú tengeralattjárók nyugdíjazásával a korábbi második helyről a hatodikra esett vissza azon országok listáján, amelyek nem nukleáris meghajtású tengeralattjáró flottával rendelkeznek.
A német haditengerészet elképzelése szerint a kivont tengeralattjárók személyzetét átképzik az U-212A osztályú tengeralattjárókon való szolgálatteljesítésre.