2010. november 2-án a görög haditengerészet rendszerbe állította az első Type 214-es, dízel-elektromos tengeralattjárót, amely a német ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) leányvállalata, a Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH (HDW) hajógyár gyártott le. Az újonnan rendszerbe állított tengeralattjáró a HS Papanikolis nevet kapta.
A HS Papanikolis már 2004-ben elkészült, azonban a tengeri tesztek után azt a görög fél nem vette át technikai hiányosságokra hivatkozva. A görögök által feltárt hiányosságok között szerepelt többek között a hidraulika rendszer hibája, meghajtási hiba, valamint az ún. kavitációs jelenség*.
Görögország még 2000-ben rendelt Németországtól négy darab Type 214 tengeralattjárót. A megrendelt négy tengeralattjáró közül három, a HS Pipinos, a HS Matrozos és a HS Katsonis már korábban hadrendbe állt a görög haditengerészetnél.
A Type 214 tengeralattjáró vízkiszorítása 1700 t, hossza 65 m, személyzete 27 fő. A Type 214 fel van szerelve az úgynevezett AIP-(air-independent propulsion) rendszerrel, melynek segítségével a tengeralattjáró akár egy hétig is képes a víz alatt maradni. A tengeralattjáró előnyei között kell megemlíteni a csökkentett akusztikai-, hő- és mágneses zajkibocsátást.
*A kavitáció akkor lép fel, ha a hajócsavar levegőt ér, amely jelenség hallható a motor hangján is, mert a fordulatszám megemelkedik. A kavitáció tönkreteheti a hajócsavart, mivel a forgó hajócsavar felületén kialakuló buborékok helyére nagy sebességgel beáramló víz nagy ütéseket mér a hajócsavarra.