2017. 10. 19. csütörtök
Nándor
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ismét szárazdokkban a USS Port Royal

Art of WAR  |  2010. 12. 13., 10:13

A Ticonderoga-osztályú cirkálók legifjabb, 1994-ben hadrendbe állított tagja, a USS Port Royal (CG 73) ismét szárazdokkba került. Az igen kínos, 2009 februári esettel ellentétben most nem korallzátony miatt megsérült hajótörzs, hanem az egész Ticonderoga-osztályt sújtó probléma, nevezetesen az alumínium felépítményben keletkező repedések miatt.

Az elérhető információk alapján a Port Royal a Csendes-óceán északnyugati régiójában hajózott, mikor a legénység tagjai újabb repedéseket fedeztek fel, köztük a 06-os, azaz a felépítmény egyik legmagasabban található szintjén.

Ezzel kapcsolatban elmondható, hogy ez önmagában nem nagy hír, az összes Ticonderoga esetében jelentkezett már ilyen probléma, amit az időszakos javítások alkalmával rendszeresen kezelnek is. Ugyanakkor a USS Port Royalnak vélhetően sikerült begyüjteni az eddigi legkomolyabb repedéseket, lévén soron kívül javításra küldték, amire állítólag ilyen probléma miatt még nem volt példa az osztály történetében.

“A felépítménynek az egész hajóosztályon megfigyelhető strukturális problémájáról van szó. Ilyen problémákkal szembesülünk az osztály többi hajóján is.” – áll a Navy kapcsolódó nyilatkozatában.

A 2009 február elején, a megelőző szárazdokkos felújítás utáni első tesztútra történő kihajózás közben zátonyra futó USS Port Royal a 2009 szeptember végéig húzódó újabb szárazdokkos kezelés után kicsit több mint egy évvel tehát ismét honi kikötője, Pearl Harbor szárazdokkjának vendégszeretetét élvezi.

USS Port RoyalA korallzátonnyal történő randevúra a Honolulu Nemzetközi Repülőtérről és a népszerü Waikiki Beach-ről is jól látható helyen került sor 2009 február 5-én.

A 2009-es, elsősorban a megsérült szonárdómot, a propeller-tengelyeket, azok tartószerkezetét és magukat a propellereket érintő javítások a felépítményen is végzett javítgatásokkal együtt mintegy 40 milliójába fájtak a U.S. Navy-nek. A mostani javítások kapcsán a hírek szerint eddig 14 milliót hagytak a BAE Systems-nél. A várhatóan 2011 februárjára elkészülő munkálatok kiterjednek elválasztó falakra és a fedélzetelemekre a gázturbinák légbeömlő nyílásai környékén, az üzemanyagtartályok felső részére, a felépítmény repedéseire és alumínium borítások cseréjére.

A U.S. Navy hajóinak és rendszereinek karbantartásáért felelős NAVSEA (Naval Sea Systems Command) elmondása szerint a probléma gyökere az alkalmazott alumíniumötvözet jelenti. A NAVSEA szerint a dominánsan magnézium ötvözőt tartalmazó 5456-os kódú ötvözet tengeri környezetben bizonyos idő után korróziós repedésekre hajlamos. Az elérhető adatok szerint eddig több mint 3 000 repedést regisztráltak a Ticonderoga-kon.

“Az elmúlt években különböző mértékü repedések keletkeztek mindegyik cirkálón” – nyilatkozta a NAVSEA egyik szóvivője Washingtonban. “A fedélzet az egyik leggyakoribb helye a repedéseknek a napsugárzás és a távozó égéstermékek jelentette fokozott hőterhelés miatt.”

A cirkálók tervezett élettartamának biztosítása érdekében nyilvánvalóan megoldást kell találni a problémára – a NAVSE pedig keményen dolgozik továbbra is az ügyön. Számos módszert kiforraltak már, többek közt új hegesztési módokat, melyek közül az egyik reménytelit 2008-2009 folyamán pont a Port Royal kapcsán próbálták ki.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

A Lufthansa Csoport légitársaságai mintegy 12,7 millió utast szállítottak 2017 szeptemberében, 17,8%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A rendelkezésre álló utaskilométerek száma 11%-kal haladta meg az előző évit, miközben az árbevétel 12,9%-kal nőtt.