2024. 09. 20. péntek
Friderika
: 394 Ft   : 353 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Januárban kezdődnek az indiai sajátfejlesztésű víz alatti robot tesztjei

Art of WAR  |  2011. 01. 04., 10:17

India 2011. január végén kezdi meg AUV-150 típusjelű, autonóm, víz alatti robotjának tesztelését, amely lehetővé teszi a tengerfenék feltérképezését. A víz alatti robot tervezésén és fejlesztésén a Központi Mechanikai Tudományos Kutatóintézet (CMERI) kutatói dolgoznak. A rendszer képes a tengerfenék feltérképezésére, tengerparti felügyeleti feladatok ellátására, aknamentesítésre, valamint oceanográfiai mérések végrehajtására kedvezőtlen időjárási feltételek között. A tesztekre Chennai város partjainál kerül sor, a Bengáli-öbölben.

A robotot korábban mesterséges körülmények között tesztelték, amelyeket az indiai Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet (DRDO) szakemberei felügyelték.

A torpedó alakú AUV-150 müszaki leírása szerint a robot 150 méteres mélységbe képes lemerülni. A robotot egy kétirányú információs és irányító rendszerrel látták el. Vízfelszínen a robot vezérléséhez rádiófrekvenciát alkalmaznak, míg víz alatti kontrollálását hidroakusztikus kommunikációval biztosítják.

Az indiai AUV-150 tesztje Keralában az Idduki víztározónálAz indiai fejlesztésü víz alatti robot az Idukki víztározónál, Keralában

A víz alatti robot fedélzetén a különböző szenzorok és kamerák mellett helyet kapott egy számítógép is, amely lehetővé teszi az AUV-150 autonóm – emberi beavatkozás nélküli – feladatvégrehajtását. A berendezést felszerelték többek között egy tehetetlenségi (inerciális) navigációs rendszerrel*, mélységmérővel, valamint mélytengeri hidrolokátorral. Az AUV-150 tömege 490 kg.

* A tehetetlenségi (inerciális) navigációs rendszer (rövidítése INS - Inertial Navigation System) a navigációs rendszerek olyan típusa, amely külső segítség nélkül képes hordozóeszköze helyzetének, haladási irányának és sebességének megállapítására. A rendszer a hordozóeszköz egy ismert helyzetében elindítva, a mozgás közben bekövetkező és mért gyorsulások és elfordulások mérése alapján számítja ki az aktuális koordinátákat.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.

  NÉPSZERŰ HÍREK