2023. 03. 21. kedd
Benedek
: 392 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Atomfegyverek voltak a kigyulladt orosz tengeralattjárón?

Art of WAR  |  2012. 02. 15., 13:30

Rakéták voltak a decemberben kigyulladt atommeghajtású orosz tengeralattjárón, s emiatt Oroszországot egy csernobili atomerőmű-balesethez hasonló katasztrófa fenyegette – állította a Vlaszty című orosz folyóirat február 13-án, hétfőn megjelent számában, megkérdőjelezve a balesettel kapcsolatos hivatalos álláspontot.

„A Vlaszty kérdésére több, egymástól független forrásból – így az orosz haditengerészet és az Északi Flotta parancsnokságán – is megerősítették, hogy a tüz idején ott voltak a fegyverek” – írta a folyóirat. „Oroszország csodával határos módon került el egy második Csernobilt” – áll a hetilap friss számának címlapján.

A Vlaszty szerint a K-84 Jekatyerinburg tengeralattjáró legalább 16 nagy hatótávolságú rakétát, valamint torpedókat szállított, amikor nagyjavításra a Murmanszki területen fekvő roszljakovói hajógyár dokkjába hajózott. „Nincs kizárva, hogy egy vagy két torpedóban atomtöltet volt” – vélte a hetilap.

A Vlaszty állításait azzal támasztotta alá, hogy értesülései szerint a tüz után néhány nappal a tengeralattjáró abba az öbölbe hajózott, ahol rendszerint állomásozik. „Ennek a helyváltoztatásának az egyetlen értelme az lehetett, hogy lerakják a K-84 fedélzetén lévő rakétákat és torpedókat” – írta a Vlaszty.

December 29-én tüz ütött ki a dokkban lévő tengeralattjárón. A lángok közel 24 órán át pusztítottak a hajótest belsejében, mire sikerült megfékezni őket. A katonai hatóságok a baleset idején azt közölték, hogy nem volt semmilyen veszély, mert a fegyverek nem voltak a fedélzeten.

Az elmúlt években számos baleset történt orosz tengeralattjárókon, amióta 2000-ben a Barents-tengeren elsüllyedt a Kurszk. A legénység 118 tagja a segítség késlekedése miatt életét vesztette.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 02. 15., 09:21
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
2023. 02. 14., 09:11
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
2023. 02. 09., 10:25
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023-02-28 13:31:33
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 03. 20., 13:40
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
2023. 03. 20., 13:15
Az Airbus érkezése várostörténeti jelentőséggel bír, a város gazdasága új szintre lépett.
2023. 03. 17., 14:03
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
2023. 03. 16., 14:41
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.

  JETfly Magazin

Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.