Bár jelenleg még hivatalosan nem jelentették be, hogy a Liaoning mellett megkezdődött volna a második kínai repülőgép-hordozó építése, de máris vannak, akik még többről gondolkodnak. Kínai katonai szakértők szerint ugyanis nem kevesebb, mint négy repülőgép-hordozóra van szüksége ahhoz a Kínai Haditengerészetnek, hogy feladatait eredményesen tudja végrehajtani.
Bár egyelőre a kínai védelmi vezetés csupán annyit közölt, hogy nem a Liaoning az utolsó repülőgép-hordozó, mely az újjászülető kínai haditengerészetnél hadrendbe állhat, hivatalosan még a második hajóegység építésének megkezdését sem jelentették be. Igaz, egy - nem biztos, hogy átgondolt - kínai helyi híradás arról számolt be, hogy a Csangzu városában müködő kábelgyár újabb megrendelést kapott. Az előző, hasonló megrendelés a Liaoning repülőgép-hordozóhoz gyártott kábelekről szólt és a hír szerint a gyár egy újabb hordozóhoz készíthet termékeket.
Kínai szakértők szerint, figyelembe véve a kiképzési és a karbantartási igényeket is, két-két repülőgép-hordozót kell a Dél-kínai tengeren és Kína északi partvidékén állomásoztatni ahhoz, hogy az ország érdekeit a tengeren maradéktalanul érvényesíteni lehessen. Ehhez a számítások szerint 60-80000 tonnás vízkiszorítású, saját fejlesztés és építésü repülőgép-hordozókra van szükség.