Az Orosz Haditengerészet megszünteti a Projekt 677 Lada-osztályú tengeralattjárók gyártását és helyette a Kalina-osztályú tengeralattjárókat helyezi előtérbe.
A flotta vezetése úgy döntött, hogy befejezi a még építés alatt álló két Lada-osztályú tengeralattjáró építését, ezzel be is fejezik a konstrukció további gyártását. A projekt mindhárom hajója a Balti-flotta állományába kerül, míg a megmaradó pénzügyi eszközöket átcsoportosítják a Kalina fejlesztésére.
B-585 Szentpétervár
Forrás: yaplakal.com
1997-ben, 2005-ben és 2006-ban a szentpétervári Admiralitás Hajógyárban kezdték el három Lada-osztályú tengeralattjáró építését: B-585 „Szentpétervár”, B-586 „Kronstadt” és B-587 „Szevasztopol” elnevezésekkel. A „Szentpétervárt” 2004-ben bocsátották vízre, majd hosszú munkálatok és tesztek után kezdhette meg a próbaüzemet. A „Kronstadt” hajótestét az építés után lekonzerválták, majd 2013-ban folytatták a hadihajó építését. Információk szerint a tengeralattjáró 2017-ben csatlakozhat a flotta állományához. A harmadik hajótestet (ex „Szevasztopol”) 2015 márciusában átnevezték „Velikije Luki” névre, amely várhatóan 2018-19-ben csatlakozik a flottához.
Korábbi tervek szerint a haditengerészet számára 20 tengeralattjárót építettek volna az adott osztályból, azonban több fellépő probléma miatt a haditengerészet felhagyott a Projekt 677 folytatásával, és az olcsóbb Projekt 636 és a 677 továbbfejlesztett, levegő-független hajtóművel rendelkező változatát preferálja, amely „Kalina” néven ismert. A tengeralattjárót levegő-független (AIP – Air Independent Propulsion) meghajtórendszerrel látják el, amely 3-5 napról akár 20 napra növelheti a dízel-elektromos tengeralattjáró víz alatt tartózkodásának idejét anélkül, hogy az akkumulátorok töltése érdekében a felszínre kellene emelkednie.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.