2024. 07. 22. hétfő
Magdolna
: 391 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Döntöttek a Perle francia atomtengeralattjáró további sorsáról

Döntöttek a Perle francia atomtengeralattjáró további sorsáról
Art of WAR  |  2020. 11. 11., 11:39
Döntöttek a Perle francia atomtengeralattjáró további sorsáról

2020. június 15 – én tűz ütött ki a francia haditengerészet touloni bázisán tartózkodó Perle nukleáris támadó tengeralattjáró orrszekciójában. A lángokat csak másnap délutánra, mintegy tizennégy órás küzdelem után sikerült elfojtania a legénység tagjainak és a kivezényelt száz tűzoltónak. Pierre Vandier admirális, a Marine Nationale nemrég kinevezett új vezérkari főnöke sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a lefolytatott vizsgálat szerint a balesetet az egyik világítótestnél bekövetkezett zárlat, majd a belső műanyag falburkolat kigyulladása okozta. A hajó szárazdokkba került és jelenleg még zajlanak strukturális vizsgálatai.

A Rubis-osztály 73,6 méter hosszú, 2 600 tonnás hajókból áll, egy 48 MW teljesítményű CAS-48 típusú nyomottvizes reaktorral, két turbógenrátorral, valamint egy 9 400 lóerős elektromos motorral, amelyekkel a felszínen 18, a víz alatt több mint 25 csomós sebességre képesek. A legfontosabb fedélzeti érzékelőrendszereik a DMUX-21 aktív/passzív és a DSUV-62C vontatott szonár, a fegyverzetet pedig a négy 533 mm-es torpedócső jelenti, amelyekből összesen tizennégy F17 típusú torpedó, vagy ugyanennyi Exocet SM39 hajóelleni rakéta indítható.

A Rubis-osztály tervezett nyolc egységéből 1983 és 1993 között, csak hat állt szolgálatba, mivel komoly csalódást okoztak a vártnál kisebb sebességükkel és hajtóművük zajosságával. Az 1989 és 1995 között lezajlott Amethyste frissítési program keretében különböző műszaki módosításokat hajtottak végre rajtuk - többek között változtattak a törzs és az orr formáján is -, amivel sikerült a gondok egy részét kiküszöbölni.

A Perle júniusi kiesése komoly problémát okoz a Marine Nationale számára, mivel így csak négy bevethető támadó egység maradt, miután a Saphir-t 2019-ben kivonták a hadrendből és júliusba elkezdték bontását Cherbourgban. A típus utódjának szánt új, Suffren-osztály első egységének még folyamatban vannak a működési tesztjei és csak 2021-től áll majd szolgálatba.

Az októberben meghozott döntés szerint a Perle-t mindenképpen kijavítják, de a strukturális vizsgálatok eredményei nyomán döntik majd el, hogy milyen módon. A leginkább költséghatékonynak az tűnik, hogy teljesen kiégett elülső részét, a Saphir leszerelt, de ép állapotú orrszekciójával pótolják majd.

Forrás: https://www.navalnews.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.

  NÉPSZERŰ HÍREK