2018 októberében mutatta be a tengeri navigációs, helymeghatározó és mélytengeri kutatóeszközök fejlesztésével foglalkozó francia iXblue vállalat többfunkciós, kisméretű tengeri drónját, amely mind polgári, tudományos, mind katonai célokra egyaránt használható lesz.
A DriX domború törzsével és magas, keskeny tornyával leginkább egy miniatűr tengeralattjáróra hasonlít, de valójában felszíni hajó. Hossza mindössze 7,7 méter, tömege pedig alig másfél tonna, mivel az áramvonalas hajótest kevlár erősítésű, kompozit műanyagból készült. 37 lóerős dízelmotorja hajócsavarral, vagy igény szerint vízsugárhajtóművel is alkalmazható, így legalább 15 csomós sebesség elérésére képes és a belső tartályában tárolt 250 liternyi üzemanyaggal gazdaságos üzemmódban kb. egy hétig tevékenykedhet a nyílt tengeren teljesen autonóm módon, robotpilóta vezérléssel, vagy távirányítással. Előbbi esetben a robotpilóta memóriájába táplált programnak megfelelően önállóan végezheti feladatát, majd automatikusan visszatér az indítási pontra, ahol a hordozó hajó fedélzetére veheti.
Az opcionálisan, a feladatnak és a megrendelő elvárásainak megfelelően beépített optikai, infravörös, stb. érzékelőket, szenzorokat, a toronyba, illetve a hajótest alsó részére, egy 2 méter hosszú tartórúdra függesztett gondolában helyezhetik el (például az iXblue által kifejlesztett GAPS mélytengeri akusztikus letapogató és helymeghatározó berendezést), de a hajótestbe oldalirányú szonár is beépíthető, továbbá alkalmazható kábellel vontatott hanglokátor is. A begyűjtött adatok wifi segítségével a távolból, vagy hagyományos USB csatlakozó segítségével a DriX visszatérése után, a hordozó hajó fedélzetén is letölthetők.
A gyártó szerint a DriX az oceanográfiai, geodéziai, tengeri régészeti kutatások mellett eredményesen felhasználható katonai célokra, így partmenti és nyílt tengeri járőrözésre, tengeralattjárók és aknák, aknamezők felderítésére, valamint felderítő drón tengeralattjárók felkutatására, azonosítására is. A DriX kis mérete lehetővé teszi, hogy a parti őrségek kutterei, aknamentesítők és tengeralattjáró-elhárító korvettek felszerelésébe integrálják.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.