A francia Naval Group hajógyártással, haditengerészeti fejlesztésekkel és új technológiákkal foglakozó vállalatcsoport, a 2018 októberében megtartott párizsi Euronaval 2018 kiállításon futurisztikus tengeralattjáró koncepciót mutatott be.
Az SMX-31 Electric névre keresztelt, mindössze 70 méter hosszú, kb. 3 400 tonnás jármű kialakítását az ámbráscetek inspirálták.
Az Electric megjelenésében lényegesen eltér a hagyományos kialakítású tengeralattjáróktól. A legszembetűnőbb különbség, hogy elhagyták róla a tornyot, így legalább 20 csomós sebesség elérésére lehet képes a víz alatt. Maximális merülési mélysége nem ismert, de legalább 240 méterre becsülhető. Az áramvonalas burkolatokba rejtett vízsugárhajtóműveknek (pump jets) az elektromos energiát lítium-ion akkumulátorok biztosítanák, számuktól és kapacitásuktól függően 30 – 45 napos bevetéseket lehetővé téve.
Az egész hajótestet jellegzetes, hatszögletű panelek borítanák, amelyek a nagy hatótávolságú szenzorokat és egyéb érzékelőket tartalmazzák. A hajóra a nagyfokú automatizáltság és a mesterséges intelligencia széleskörű alkalmazása jellemző, ezért a hasonló méretű hagyományos egységek 60 fős személyzete helyett, rendszereinek működtetéséhez mindössze 15 ember is elegendő.
A távlati elképzelések szerint az Electric méretéhez képest jelentős csapásmérő erővel rendelkezne, F21 Artemis típusú akusztikus torpedókat, Storm Shadow (SCALP) robotrepülőgépeket, vagy pilóta nélküli drónokat hordozhat akár egyszerre is, de felmerült, hogy a speciális egységek számára kifejlesztett, Propulsor Sous-Marins 3rd Generation hatszemélyes vízalatti szállítójármű hordozója is lehet.