Az Amerikai Tengerészgyalogság még a nyolcvanas években rendszeresítette az LCAC (Landing Craft and Cushion) légpárnás partraszállító járműveket. Teherbírásuk elérte a 60 tonnát, de ennek ellenére, négyszer gyorsabban tudták a katonákat, járműveiket, valamint felszerelésüket partrajuttatni, mint az addig használt, hagyományos deszanthajók. Bár az LCAC – k az elmúlt évtizedekben rendszeres modernizáláson estek át az idő eljárt felettük és a kétezres évek elején felvetődött egy váltótípus kifejlesztésének gondolata.
A tervpályázaton több neves gyártó is indult, de végül az LCAC – t is kifejlesztő Textron Marine & Land Systems, valamint partnere, az L-3 Communications – ből álló konzorcium nyerte el a megbízást, majd 2010 – ben csatlakozott hozzájuk az Alcoa Defense is, amely nagy tapasztalattal bír az alumínium szerkezetek gyártása terén.
Az SSC (Ship to Shore Connector) külsőre és felépítésében, nagyon hasonlít elődjére, bár kissé nagyobb annál. Alumínium szerkezetű törzsének hossza 27,9, szélessége 14,7 méter. A járművet négy, a hajótest két oldalán párosával elhelyezett Rolls-Royce MT7 gázturbina hajtja, a fedélzet hátsó részén elhelyezett, két darab, hatlapátos (a lapátok állásszöge változtatható) kompozit burkolattal ellátott propellerrel. A 180,5 tonnás jármű 35 csomós maximális sebességre képes.
Az elektronikát, az irányító és navigációs rendszereket, fedélzeti számítógépet az L-3 Comunications fejlesztette és építi be. A hajók rendelkeznek GPS helymeghatározó és inerciális navigációs (INS) rendszerrel is, valamint BridgeMaster E felszíni keresőradarral és AN/APX-123 barát-ellenség felismerő transzponderrel is. A fedélezeti rádióberendezések, zavar és lehallgatásvédettek.
Az SSC önvédelemre két MK93 távirányítású fegyvertartóval lesz felszerelve, amelyre M2 HB 12,7 mm – es nehéz, M-60/ M240 7,62 mm – es könnyűgéppuskák, vagy MK19 40 mm – es gránátvetők szerelhetők fel.
Az új légpárnások 74 tonnás teherbírása 14 tonnával nagyobb lesz elődjükénél és akár egy teljesen feltöltött, harcra kész M1A1 Abrams harckocsit, azonos tömegű felszerelést, vagy egy speciális személyszállító modul segítségével akár 180 katonát, de 54 sebesültet is szállíthatnak. A be és kirakodás megkönnyítésre, elől és hátul egyaránt lehajtható rámpa található.
Egyelőre az LCAC 100 elnevezésű prototípus és további 72 sorozatpéldány került megrendelésre, de a járművet valószínűleg exportálják is, hiszen az LCAC – t is több országban rendszeresítették. Az első sorozatgyártott példányok 2020 nyarán kerülhetnek a csapatokhoz.