2024. 10. 15. kedd
Teréz
: 401 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hamarosan szolgálatba áll az SSC légpárnás partraszállító

Hamarosan szolgálatba áll az SSC légpárnás partraszállító
Art of WAR  |  2020. 02. 14., 11:57

Az Amerikai Tengerészgyalogság még a nyolcvanas években rendszeresítette az LCAC (Landing Craft and Cushion) légpárnás partraszállító járműveket. Teherbírásuk elérte a 60 tonnát, de ennek ellenére, négyszer gyorsabban tudták a katonákat, járműveiket, valamint felszerelésüket partrajuttatni, mint az addig használt, hagyományos deszanthajók. Bár az LCAC – k az elmúlt évtizedekben rendszeres modernizáláson estek át az idő eljárt felettük és a kétezres évek elején felvetődött egy váltótípus kifejlesztésének gondolata.

A tervpályázaton több neves gyártó is indult, de végül az LCAC – t is kifejlesztő Textron Marine & Land Systems, valamint partnere, az L-3 Communications – ből álló konzorcium nyerte el a megbízást, majd 2010 – ben csatlakozott hozzájuk az Alcoa Defense is, amely nagy tapasztalattal bír az alumínium szerkezetek gyártása terén.

Az SSC (Ship to Shore Connector) külsőre és felépítésében, nagyon hasonlít elődjére, bár kissé nagyobb annál. Alumínium szerkezetű törzsének hossza 27,9, szélessége 14,7 méter.  A járművet négy, a hajótest két oldalán párosával elhelyezett Rolls-Royce MT7 gázturbina hajtja, a fedélzet hátsó részén elhelyezett, két darab, hatlapátos (a lapátok állásszöge változtatható) kompozit burkolattal ellátott propellerrel. A 180,5 tonnás jármű 35 csomós maximális sebességre képes.

Az elektronikát, az irányító és navigációs rendszereket, fedélzeti számítógépet az L-3 Comunications fejlesztette és építi be. A hajók rendelkeznek GPS helymeghatározó és inerciális navigációs (INS) rendszerrel is, valamint BridgeMaster E felszíni keresőradarral és AN/APX-123 barát-ellenség felismerő transzponderrel is. A fedélezeti rádióberendezések, zavar és lehallgatásvédettek.

Az SSC önvédelemre két MK93 távirányítású fegyvertartóval lesz felszerelve, amelyre M2 HB 12,7 mm – es nehéz, M-60/ M240 7,62 mm – es könnyűgéppuskák, vagy MK19 40 mm – es gránátvetők szerelhetők fel.

Az új légpárnások 74 tonnás teherbírása 14 tonnával nagyobb lesz elődjükénél és akár egy teljesen feltöltött, harcra kész M1A1 Abrams harckocsit, azonos tömegű felszerelést, vagy egy speciális személyszállító modul segítségével akár 180 katonát, de 54 sebesültet is szállíthatnak. A be és kirakodás megkönnyítésre, elől és hátul egyaránt lehajtható rámpa található.

Egyelőre az LCAC 100 elnevezésű prototípus és további 72 sorozatpéldány került megrendelésre, de a járművet valószínűleg exportálják is, hiszen az LCAC – t is több országban rendszeresítették. Az első sorozatgyártott példányok 2020 nyarán kerülhetnek a csapatokhoz.

 

Forrás: https://www.naval-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Gyermekkorukban sokan szeretnének vadászpilóták lenni, de legtöbbjüknek ez nem sikerül, a pályaválasztáshoz érve már régen letesznek ezen álmukról. Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa nem ehhez a táborhoz tartozik, ugyanis a közelmúltban nagy lépést tett álmai beteljesüléséért.

  NÉPSZERŰ HÍREK