2020. február 7-én Japán és a Fülöp-szigetek kormányainak képviselői aláírták a folyamatban lévő tengerbiztonsági képességjavító projekt (MSCIP) második szakaszáról szóló egyezményt.
A japánok a program előző részének keretében már adtak át kisebb járőrhajókat partnerüknek, de miután június 3-án közzétették az újabb egységekről készült grafikákat, már így is látható, hogy milyen jelentős minőségi ugrás és további képességnövekedés következik majd be.
Az új hajók alapvetően a japán parti őrség által is használt Kunigami-osztályú, 1600 tonnás nehéz járőrhajók módosított változatai lesznek. Hosszuk 94 méter, vízkiszorításuk kb. 1400 tonna, meghajtásukról két dízelmotor gondoskodik majd. A hajótest acélból a felépítmény azonban alumíniumból készül majd, a szélvédők pedig golyóálló üvegből. A fő különbség az eredeti és az exportváltozat között, hogy míg a japán parti őrség által használt hajók közül az első tizenkettőn az orrba egy JM-61RFS 20 mm – es, a tizenharmadik legyártott egységtől kezdve, viszont már egy 30 mm - es Bushmaster gépágyú van telepítve, addig a filippínó hajókon a jelen állás szerint csak három erős vízágyú lesz. (egy az orrfedélzeten egy különálló pletformon, kettő pedig a parancsnoki híd tetején, kétoldalt)
Nagyon valószínű azonban, hogy el lesznek látva majd valamilyen tüzérségi fegyverzettel is, de ennek típusa egyelőre nem ismert. További eltérés, hogy a japán változat tatfedélzetén csak helikopter leszállóhelyet alakítottak ki, amely mindössze a gép feltöltésére és a szükséges alapszintű karbantartására alkalmas, a filippínó verzión viszont a leszállóplatformon kívül, a két kémény között egy hangár is lesz.
A tervek szerint a két hajó Shimonosekiben, a Mitsubishi Heavy Industries ottani gyárában épül majd meg, átadásukra pedig 2022-ben kerül sor.
Forrás: https://www.navalnews.com/