2024. 07. 19. péntek
Emília
: 391 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Motoros jacht mundérban

Motoros jacht mundérban
Art of WAR  |  2019. 04. 08., 14:59
Motoros jacht mundérban

Még 2018 májusában, Arlingtonban mutatták be a portlandi Vigor Industrial hajóépítő vállalat többfeladatú, könnyű hadihajóját, mely a megrendelők igényeinek megfelelően moduláris rendszerben fegyverezhetőek fel.

A cég, amely elsősorban nehéz vontatóhajók, kompok, uszályok, gépi berendezések gyártásával és leányvállalatai révén karbantartásával foglalkozik, ezúttal egy leginkább motoros jachthoz hasonló, többfeladatú gyorsnaszáddal állt elő és próbálja megvetni a lábát a fegyverpiacon. A hajó elegáns vonalvezetése nem véletlen, mivel a cég által felkért konstruktőrnek, Michael Petersnek számos nagyteljesítményű versenyhajó és luxusjacht került már le a tervezőasztaláról.

A 21 méter hosszú, Vigor Fast Interceptornak (VFI), vagyis Vigor Gyors Elfogónak elkeresztelt naszád a sós tengervíznek is ellenálló, erős, de könnyű alumíniumötvözetből készült, így mindössze 25,25 tonna a vízkiszorítása. Két, összesen 1 900 lóerős teljesítményű MAN V12 motorjával kb. 70 csomós (129,5 km/óra) maximális sebesség elérésére képes.  Zárt, áramvonalas, kompozit műanyaggal megerősített, felépítménye összesen 16 fő befogadásra alkalmas. A belső tér légkondicionált és az erős hullámzás esetén, a nagysebességű haladás során fellépő erőhatások tompítására, az utasok számára biztonsági övekkel ellátott, energiaelnyelő ülések kerültek beépítésre.

A kormányfülke tetejére és az orrba távműködtetésű, a fedélzetre hagyományos fegyverállványok szerelhetők, amelyekre különböző típusú géppuskák, illetve gépágyú, esetleg gránátvető telepíthető. Természetesen az alapfelszereléshez tartozik a GPS és a radar, valamint ellátták a FLIR Systems, FLIR 230 típusú infravörös, éjjellátó rendszerével is. Mivel a lapos tatfedélzet megfelelő alapterületű, lehetőség van kis és közepes méretű felderítő drónok indítóállványának elhelyezésére és a robotgép indítására is.

A gyorsnaszád nagy sebessége és stabilitása révén egyaránt alkalmas tengeri és folyami alkalmazásra, mindössze 1 méteres merülése miatt akár a partközeli sekély vizeken is. Egy üzemanyag feltöltéssel, folyamatosan 72 órát tartózkodhat a műveleti zónában, ezért leginkább járőrözésre, kikötők, parti létesítmények védelmére, hajók ellenőrzésére, felderítésre és mentési feladatokra alkalmas, de lehetséges vele különleges egységek célbajuttatása is. Az új típusú gyorsnaszád iránt eddig leginkább a közel-keleti országok és a kábítószer kereskedelem ellen harcoló ügynökségek tanúsítanak érdeklődést.

 

Forrás: https://www.naval-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.