Még 2018 májusában, Arlingtonban mutatták be a portlandi Vigor Industrial hajóépítő vállalat többfeladatú, könnyű hadihajóját, mely a megrendelők igényeinek megfelelően moduláris rendszerben fegyverezhetőek fel.
A cég, amely elsősorban nehéz vontatóhajók, kompok, uszályok, gépi berendezések gyártásával és leányvállalatai révén karbantartásával foglalkozik, ezúttal egy leginkább motoros jachthoz hasonló, többfeladatú gyorsnaszáddal állt elő és próbálja megvetni a lábát a fegyverpiacon. A hajó elegáns vonalvezetése nem véletlen, mivel a cég által felkért konstruktőrnek, Michael Petersnek számos nagyteljesítményű versenyhajó és luxusjacht került már le a tervezőasztaláról.
A 21 méter hosszú, Vigor Fast Interceptornak (VFI), vagyis Vigor Gyors Elfogónak elkeresztelt naszád a sós tengervíznek is ellenálló, erős, de könnyű alumíniumötvözetből készült, így mindössze 25,25 tonna a vízkiszorítása. Két, összesen 1 900 lóerős teljesítményű MAN V12 motorjával kb. 70 csomós (129,5 km/óra) maximális sebesség elérésére képes. Zárt, áramvonalas, kompozit műanyaggal megerősített, felépítménye összesen 16 fő befogadásra alkalmas. A belső tér légkondicionált és az erős hullámzás esetén, a nagysebességű haladás során fellépő erőhatások tompítására, az utasok számára biztonsági övekkel ellátott, energiaelnyelő ülések kerültek beépítésre.
A kormányfülke tetejére és az orrba távműködtetésű, a fedélzetre hagyományos fegyverállványok szerelhetők, amelyekre különböző típusú géppuskák, illetve gépágyú, esetleg gránátvető telepíthető. Természetesen az alapfelszereléshez tartozik a GPS és a radar, valamint ellátták a FLIR Systems, FLIR 230 típusú infravörös, éjjellátó rendszerével is. Mivel a lapos tatfedélzet megfelelő alapterületű, lehetőség van kis és közepes méretű felderítő drónok indítóállványának elhelyezésére és a robotgép indítására is.
A gyorsnaszád nagy sebessége és stabilitása révén egyaránt alkalmas tengeri és folyami alkalmazásra, mindössze 1 méteres merülése miatt akár a partközeli sekély vizeken is. Egy üzemanyag feltöltéssel, folyamatosan 72 órát tartózkodhat a műveleti zónában, ezért leginkább járőrözésre, kikötők, parti létesítmények védelmére, hajók ellenőrzésére, felderítésre és mentési feladatokra alkalmas, de lehetséges vele különleges egységek célbajuttatása is. Az új típusú gyorsnaszád iránt eddig leginkább a közel-keleti országok és a kábítószer kereskedelem ellen harcoló ügynökségek tanúsítanak érdeklődést.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.