A nyugat-afrikai Szenegál 1960-ban vált teljesen függetlenné Franciaországtól, de a francia befolyás napjainkban is jelentősnek mondható. Ezek után nem véletlen, hogy a Fegyveres Erők Minisztériuma 2019. november 17-én éppen a bretagne-i Concarneau-ban működő Piriou Hajógyárral kötött szerződést, három korszerű járőrhajó megvásárlásáról.
A Piriou fő profilja korábban elsősorban óceánjáró halászhajók, kikötői vontatók és különféle kiszolgáló egységek tervezése és gyártása volt, de napjainkra termékpalettáján már számos korszerű, kis és közepes méretű hadihajó is szerepel. Az OPV 58 S egy 62 méter hosszú, 550 tonnás vízkiszorítású típus, amelyet acél és alumínium szerkezete rendkívül robusztussá tesz: jól bírja az afrikai klímát és a várható mostoha üzemeltetési körülményeket. A hajótest és a felépítmény kialakítása a jelenlegi legkorszerűbb tervezési elveknek megfelelő, így a parancsnoki híd 360 fokos körkilátást biztosít a személyzetnek. Dízel meghajtással, maximális sebessége eléri a 21 csomót és hatótávolsága a 4 500 tengeri mérföldet (12 csomós, gazdaságos sebességgel), illetve 25 napot tölthet folyamatosan a nyílt tengeren 24 fős személyzettel.
A tüzérségi fegyverzet az orrfedélzeten lévő toronyba telepített, a Leonardo által gyártott 76 mm – es automata ágyúból, két a hídszárnyon elhelyezett manuálisan kezelt 12,7 mm - es nehézgéppuskából, valamint a híd hátsó részére telepített két távirányítású 20 mm – es gépágyúból áll. A szenegáli kormány által megrendelt fegyvercsomagba beletartozik még az orrtorony mögé helyezett, 4 darab MBDA Marte hajó elleni rakéta és a hátsó fedélzeten az MBDA SIMBAD-RC légvédelmi rakétarendszer konténeres formája is. A fedélzeti fegyverek működését, a Naval Group francia óriásvállalat, Polaris típusú tűzvezető rendszere koordinálja.
A szenegáli haditengerészet a megrendelt három hajót nyílttengeri járőrözésre, tengeri mentésre, partvédelemre és a kalózok ellen is be kívánja vetni, ezért a személyzeten kívül lehetőség van még egy 24 fős speciális alakulatnak és felszerelésének elhelyezésére is a fedélzeten. A kommandós bevetésekhez, a tatfedélzeten két RHIB félmerev törzsű motorcsónakot is elhelyezhetnek, vízrebocsátásukhoz pedig két rámpa is rendelkezésre áll.
A megrendelt három egységet 2020 elején kezdik építeni, üzemeltetésükhöz pedig, a Piriou külön erre a célra alapított helyi leányvállalata 44 hónapos időtartamú segítséget nyújt majd.
Forrás: https://www.navalnews.com/