A francia Constructions Mécaniques de Normandie (CMN) egyik legújabb fejlesztése a Combattante FS56 típusú rakétás gyorsnaszád, amely jelenleg az egyik legkorszerűbb típusnak számít kategóriáján belül.
Az FS56 56 méteres acéltesttel és alumínium felépítménnyel készült, amelyek kialakításánál a korszerű hadihajóépítési trendeknek megfelelően, a lehető legkisebb radarvisszaverő képesség elérésére törekedtek, így a döntött formák dominálnak. Külön érdekesség, hogy a parancsnoki híd körben üvegezett, így 360 fokos, teljes körkilátást biztosít az irányító személyzet számára. A hajtómű négy nagyteljesítményű dízelmotorból és a velük összekapcsolt két generátorból áll, amelyek négy hajócsavart forgatnak és 32 csomós maximális sebességet, valamint 15 csomóval haladva, több mint 4600 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé.
A gyorsnaszád fegyverzete viszonylag kis méretéhez képest, nagyon erős és moduláris rendszerben variálható, a megrendelő igényeinek és az aktuális harci feladatnak megfelelően. Az orrfedélzeten lévő toronyba egy 57, vagy 76 mm – es Oto Melara SR löveg, a tatfedélzetre pedig egy ugyancsak toronyba beépített BAE Systems Bofors 40 Mk4 40 mm – es gépágyú telepíthető. Hajók ellen, 8 darab MBDA Exocet rakétát vethet be, amelyek két négyes konténerben vannak elhelyezve a hajó hossztengelyére merőlegesen. Másodlagos fegyverként, közvetlen önvédelemre a parancsnoki híd mögötti fedélzeten kétoldalt két 30, vagy 20 mm – es, távműködtetésű gépágyú és két Raytheon Mk49 mod3 légvédelmi rakétablokk (21 infravörös irányítású rakétával) szolgálhat igény szerint, elsősorban az alacsonyan repülő, közeli légicélok ellen. (az utóbbi fegyver a hátsó torony helyére is felszerelhető)
A Combattante FS56 külsejét jellegzetessé teszi a csonka kúp alakú C-MAST árboc, amelyet a CMN, a Cassidian és az Ineo Defense közösen fejlesztett ki. A C-MAST amellett, hogy méretéhez képest könnyű, elhelyezhetőek benne a 2D, 3D kereső és navigációs radarok, az elektrooptikai érzékelők és az elektronikus hadviseléshez szükséges zavarórendszerek, valamint a kommunikációs rendszerek antennái is.
Az új gyorsnaszádok elsődlegesen járőrözésre, partvédelemre, rendészeti feladatokra vannak optimalizálva, de erős fegyverzetükkel náluk lényegesen nagyobb ellenfelekkel is elbánhatnak szükség esetén és fedélzeti elektronikájuk lehetővé teszi, hogy hírszerzési vagy elektronikai lefogó és zavarótevékenységre is bevethessék őket. Jelenleg a Combattante FS56 elsődleges megrendelője Szaúd-Arábia, de három példányt szaúdi pénzügyi segítséggel a libanoni haditengerészet is rendszeresített.