Az Egyesült Államok hadseregének és tengerészgyalogságának egyre nagyobb problémát okoz, a már 1959 óta szolgálatban álló, LCM-8 típusú, partraszállító hajók üzemben tartása.
A strapabíró kialakítású, megbízható konstrukció napjainkra a többszöri korszerűsítés ellenére menthetetlenül elavulttá vált, így pótlását nem lehet tovább halogatni. 2017-ben a Pentagon 979,3 millió dolláros szerződést kötött a Vigor Industries hajóipari vállalattal, amely az utóbbi időben egyre sikeresebben próbálja megvetni a lábát a fegyverpiacon is.
A veterán LCM-8 váltótípusának terveit, amely az MSV (L) - Maneuver Support Vessel (Light) nevet viseli, eredetileg a Kvichak Marine Industries mérnökei dolgozták ki ötesztendős munkával, majd miután a céget felvásárolta a Vigor, a konstrukciót átdolgozták és továbbfejlesztették, amelyben közreműködött a BMT, a Gladding-Hearn és Northrop Grumman is.
Az új partraszállító hajó nagyszilárdságú alumíniumból készült, törzshossza 35,6 méter, szélessége 8,6 méter és merülése 1,2 méterig csökkenthető a beépített ballaszttartályok révén, így stabil és tengerálló, de képes közvetlenül partra tenni rakományát az orr részen és a taton lévő, leereszthető teherrámpák segítségével. A hajtómű, három darab 2600 lóerős, vízsugárhajtóművel kombinált dízelmotor, amelyek terhelés nélkül 30, de rakománnyal is legalább 21 csomós menetsebességet biztosítanak. Az MSV (L) maximális teherbírása 82 tonna, ami egy M1 Abrams harckocsi, vagy két Stryker lövészpáncélos és további felszerelés szállítását teszi lehetővé, amelyeket a fedélzet padlójába épített, megerősített nyűgözési pontokhoz rögzíthetnek. A hajó üzemeltetése mindössze nyolc főből álló személyzetet igényel, akiknek munkakörülményeit igyekeztek ergonómiailag a legmegfelelőbbé tenni, a tat jobboldalán lévő zárt, de jó kilátást biztosító felépítményben.
A napjainkban már nélkülözhetetlen radar és GPS berendezéseken kívül minden egység rendelkezni fog védőfegyverzettel is, amely az orr részen és a taton elhelyezett CROWS II típusú távműködtetésű fegyverállványokba beépített kis, vagy közepes kaliberű géppuskákat jelent.
A Pentagonnal kötött megállapodás szerint a gyártónak 2021 – ig kell átadnia az első 4, kisebb teherbírású előszériapéldányt (LRIP), majd 2027 – ig 32 további, immár teljes értékű (FRP) egységet. A hajókat Washington államban, a Portland melletti Vancouverben (nem azonos a kanadai Vancouverrel) a felszámolt Christensen Yachts hajóipari vállalat egykori üzemében fogják megépíteni, mintegy 200 embernek munkát adva.