2007. február 13-án délelőtt a tengerbe zuhant a dél-koreai légierő egyik KF-16-os harci gépe Boryeong közelében. Az azonnal megindított vizsgálat döbbenetes tényt tárt fel, a nagy értékű vadászgép ugyanis a karbantartást végző műszaki személyzet hanyagsága miatt lett az enyészeté. A vizsgálatot az ázsiai ország légierejének 13 szakembere és a hajtóművet gyártó Pratt and Whitney cég munkatársai közösen folytatták le.
A megállapítások szerint a müszakiak még évekkel ezelőtt elmulasztották a gép egyik, a hajtómüvet burkoló fedőlapjának cseréjét, pedig ezt szigorú technológiai előírás követelte volna meg. A helyén maradt elöregedett fedlap feltehetően a rezgések és a G erők hatására egyszer csak önállósította magát és repülés közben leválva a törzsről megrongálta a hajtómüvet, ami ezt követően leállt. Mivel a gép csak egy hajtómüvel rendelkezik, ez végzetes müszaki hibának számít. A pilóta, Wu százados katapultálni volt kénytelen, szerencsére a mentőhelikopterek időben kihalászták a tengerből.
Az amerikai F-16-os licenc alapján helyi üzemekben gyártott változata alkotja a dél-koreai légierő gerincét. A Korea Aerospace Industries (KAI) cég által gyártott KF-16 vadászbombázókból 140 darabot rendszeresített az ázsiai ország légiereje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |