2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Irán újabb légvédelmi rendszereket szerez be

Art of WAR  |  2007. 05. 31., 12:13

Irán tíz mobil orosz légvédelmi rendszert vásárolt Szíriától, amelyek egyben földi célok pusztítására is alkalmasak. A kis hatótávolságú rendszeren két 30 mm gépágyú és 2 x 6 elrendezésben rakéták is találhatóak, s a rakéták is alkalmazhatóak földi célpontok ellen. Valójában a Tunguska néven ismert rendszer exportváltozatáról, a Pantszür S1-ről van szó. A Tunguska tornyát egy közönséges nyolctengelyes Urál tehergépjárműre szerelték, jelentősen csökkentve ezzel a beszerzés költségeit.

Számokban kifejezve ez 12 millió dollárt jelent darabonként szemben a Tunguska M1 rendszer 17 milliójával. A különböző Tunguska változatokból eddig 300-nál is több darabot gyártottak.A fegyverrendszerben azonban nincs különbség: a rakéták (9M311) légi célok ellen tíz kilométer sugarú, míg földi célok ellen hat kilométer sugarú körön belül vethetőek be. A rakéták ideális esetben akár 8000 méteres magasságig is elérnek. A rakéta harci részét közelségi gyújtó hozza müködésbe. Ehhez a rakétának a célhoz képest öt méteren belülre kell érni, amikor is a harci rész szétszóródó repeszei megsemmisítik vagy harcképtelenné teszik a célt. A gépágyú légi célok ellen 3000 méterig, földi célok ellen pedig 4000 méteres távolságig is hatásosan alkalmazható. A célok felderítése radar segítségével történik, amely célokat 18 km-en belül derít fel, míg tüzvezető üzemmódra 13 km-en belül vált.

Pantszür S1 – gyilkos légvédelmi rendszer egyszerü „platformon”

Ugyanakkor szem előtt kell tartani, hogy harci gépek ritkán kerülnek az ilyen típusú légvédelmi eszközök hatósugarába, ám ez Iránnak teljességgel megfelel. Csakúgy, mint a nemrég beszerzett Tor M1 rendszerrel, a  Pantszür S1-gyel is a nukleáris üzemek légvédelmét kívánják ellátni. Cirkálórakéták pedig igenis kénytelenek lesznek berepülni a Tor és Pantszür légvédelmi rendszerek hálóján ahhoz, hogy eltalálják céljukat.  

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.