2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új szuperszonikus kémrepülőgép terve

Art of WAR  |  2007. 06. 17., 17:15

Az USA légiereje közzétett egy nem is annyira titkos tervezetet, amely egy szuperszonikus kémrepülőgép kifejlesztését irányozza elő. Az új típusnak csakúgy, mint elődjének, az SR-71-nek, nagy magasságban és a hangsebesség többszörösével kellene majd repülnie. A repülőgép, amelyet jobb híján egyelőre nem hivatalos nevén SR-72-nek neveznek, nagy valószínűséggel pilóta nélkül fogja feladatát elvégezni, hajtóműve pedig bizonyára a nagy magasságban hatékony és gyors torló-sugárhajtómű lesz, amelyekkel az USA-ban már hosszabb ideje kísérleteznek.

Az SR-71-et az 1960-as években fejlesztették ki, s egészen 1998-ig állt szolgálatban. A 77 tonnás repülőgép a hangsebesség 3,5-szeresét is elérhette, mindezt akár 26 kilométeres magasságban. Egy tipikus küldetés során általában 5800 kilométert repültek, 1,6 tonnányi felderítőeszközzel megpakolva. A 32 legyártott SR-71 közül a legutolsót 1998-ban vonták ki, mert egyrészt fenntartásuk túl költséges volt, másrészt a feladatait a számos mühold, robotrepülőgép és U-2 is el tudta látni. Az SR-71-et valójában már 1988-ban kivonták, ám politikai nyomásra még tíz évig hadrendben tartották. A gépet repülni sem volt könnyü, amiről a repült feladatok aránya is tanúskodik: a repülések 80 százaléka kiképzés volt, a tényleges felderítő repülések száma nem érte el a négyezret.Az SR-72-nek mind csúcsmagasságban, mind csúcssebességben és hatótávban felül kell múlnia elődjét. A hatótávnak duplájának kell lennie, így alapvetően az USA-ból felszállva bárhol a világon képes lesz felderítő feladatok ellátására. A küldetések tipikus magasságának el kell érnie a 30 kilométert. Az SR-72 hasznát igazán akkor vennék, amikor egy komoly háborús konfliktus során megsemmisítenék az USA egyes kémmüholdjait. Már az SR-71-re is lehetett rakétát szerelni, amellyel az alacsony Föld körüli pályán keringő müholdakat meg lehetett semmisíteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.