2024. 09. 19. csütörtök
Vilhelmina
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új szuperszonikus kémrepülőgép terve

Art of WAR  |  2007. 06. 17., 17:15

Az USA légiereje közzétett egy nem is annyira titkos tervezetet, amely egy szuperszonikus kémrepülőgép kifejlesztését irányozza elő. Az új típusnak csakúgy, mint elődjének, az SR-71-nek, nagy magasságban és a hangsebesség többszörösével kellene majd repülnie. A repülőgép, amelyet jobb híján egyelőre nem hivatalos nevén SR-72-nek neveznek, nagy valószínűséggel pilóta nélkül fogja feladatát elvégezni, hajtóműve pedig bizonyára a nagy magasságban hatékony és gyors torló-sugárhajtómű lesz, amelyekkel az USA-ban már hosszabb ideje kísérleteznek.

Az SR-71-et az 1960-as években fejlesztették ki, s egészen 1998-ig állt szolgálatban. A 77 tonnás repülőgép a hangsebesség 3,5-szeresét is elérhette, mindezt akár 26 kilométeres magasságban. Egy tipikus küldetés során általában 5800 kilométert repültek, 1,6 tonnányi felderítőeszközzel megpakolva. A 32 legyártott SR-71 közül a legutolsót 1998-ban vonták ki, mert egyrészt fenntartásuk túl költséges volt, másrészt a feladatait a számos mühold, robotrepülőgép és U-2 is el tudta látni. Az SR-71-et valójában már 1988-ban kivonták, ám politikai nyomásra még tíz évig hadrendben tartották. A gépet repülni sem volt könnyü, amiről a repült feladatok aránya is tanúskodik: a repülések 80 százaléka kiképzés volt, a tényleges felderítő repülések száma nem érte el a négyezret.Az SR-72-nek mind csúcsmagasságban, mind csúcssebességben és hatótávban felül kell múlnia elődjét. A hatótávnak duplájának kell lennie, így alapvetően az USA-ból felszállva bárhol a világon képes lesz felderítő feladatok ellátására. A küldetések tipikus magasságának el kell érnie a 30 kilométert. Az SR-72 hasznát igazán akkor vennék, amikor egy komoly háborús konfliktus során megsemmisítenék az USA egyes kémmüholdjait. Már az SR-71-re is lehetett rakétát szerelni, amellyel az alacsony Föld körüli pályán keringő müholdakat meg lehetett semmisíteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2024-05-28 13:25:58
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
2024-05-24 10:15:38
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.

  NÉPSZERŰ HÍREK