Az USA légiereje közzétett egy nem is annyira titkos tervezetet, amely egy szuperszonikus kémrepülőgép kifejlesztését irányozza elő. Az új típusnak csakúgy, mint elődjének, az SR-71-nek, nagy magasságban és a hangsebesség többszörösével kellene majd repülnie. A repülőgép, amelyet jobb híján egyelőre nem hivatalos nevén SR-72-nek neveznek, nagy valószínűséggel pilóta nélkül fogja feladatát elvégezni, hajtóműve pedig bizonyára a nagy magasságban hatékony és gyors torló-sugárhajtómű lesz, amelyekkel az USA-ban már hosszabb ideje kísérleteznek.
Az SR-71-et az 1960-as években fejlesztették ki, s egészen 1998-ig állt szolgálatban. A 77 tonnás repülőgép a hangsebesség 3,5-szeresét is elérhette, mindezt akár 26 kilométeres magasságban. Egy tipikus küldetés során általában 5800 kilométert repültek, 1,6 tonnányi felderítőeszközzel megpakolva. A 32 legyártott SR-71 közül a legutolsót 1998-ban vonták ki, mert egyrészt fenntartásuk túl költséges volt, másrészt a feladatait a számos mühold, robotrepülőgép és U-2 is el tudta látni. Az SR-71-et valójában már 1988-ban kivonták, ám politikai nyomásra még tíz évig hadrendben tartották. A gépet repülni sem volt könnyü, amiről a repült feladatok aránya is tanúskodik: a repülések 80 százaléka kiképzés volt, a tényleges felderítő repülések száma nem érte el a négyezret.Az SR-72-nek mind csúcsmagasságban, mind csúcssebességben és hatótávban felül kell múlnia elődjét. A hatótávnak duplájának kell lennie, így alapvetően az USA-ból felszállva bárhol a világon képes lesz felderítő feladatok ellátására. A küldetések tipikus magasságának el kell érnie a 30 kilométert. Az SR-72 hasznát igazán akkor vennék, amikor egy komoly háborús konfliktus során megsemmisítenék az USA egyes kémmüholdjait. Már az SR-71-re is lehetett rakétát szerelni, amellyel az alacsony Föld körüli pályán keringő müholdakat meg lehetett semmisíteni.